برجام و من…!

توافق هسته ای وین به تائید مجلس اسلام و بعد به تائید شورای نگهبان رسید . احمد جنتی دبیر شورای نگهبان گفت : بعد از برجام آمریکا می خواهد حقوق زن و مرد را در ایران مساوی کند….جنتی دبیر شورای نگهبان خواستار پایان بحث در باره برجام شد و عنوان کرد اگر تحریم‌ها لغو نشود ، توافق اتمی به کلی بی‌فایده است. او همچنین خواستار مقاومت دولت شد تا پس از برجام درخواست‌هایی مانند تساوی حقوق زنان و مردان و توقف حکم قصاص مطرح نشود.جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت : باید برجام را تمام شده بدانیم و دیگر در جلسات عمومی مطرح نشود. حالا خیر بود و شر بود، کم بود و زیاد بود، اینها را باید تمام شده تلقی کنیم….

از متن بالا چند بار به وجد آمدم . یک وزنی و حسی در متن بالا هست که آدم را شاد میکند . بار اول به خاطر اینکه از ابتدا در موضوع توافق هسته ای ، با خبرهای روی صحنه ( تعداد سانتری فیوژ ، غلظت ریدن….) و مثل عده ای گیج سیاسی لیز نخوردم . دوم به خاطر اینکه حاکمان اسلامی خودشان هم میدانند که در این مسیر از کجا جبرا باید عبور کنند . احمد جنتی کاملا واقف است که مثلا تساوی حقوق زن و مرد یا هر تحول دیگری در ذات توافق اتمی مستتر است ! آن مقاومت مورد اشاره جنتی همان نوشداروی بعد از مرگ سهراب است . و بار سوم به خاطر نسلی که در آینده با سازندگی قرین است . منظورم از نسل آینده به سرعت روزهای پیش رو نیست و شاید سده های بعدی باشد ولی ذوق من به خاطر عملکرد تکامل است که به منافع و خواست دل هیچ تمساحی نیست ، حتی جنتی نمیرالمومنین .

همه آنها که طی ۴ دهه گذشته دراین سیستم اسلامی حاکم قربانی شدند ، اعم از کشته های جنگ احمقانه ایران و عراق ، تا قربانیانی که در زندانها توسط سیستم اسلامی قتل عام شدند ، آنها که از شدت فقر به اعتیاد و فحشاء و..لبیک گفتند ، همه و همه متعلق به یک پیکره هستیم . ما قیمت تاریخی تکامل اجتماعی را باید با خون میدادیم ! آنقدر شعور سیاسی نداشتیم تا بعد از تعویض نظام سیاسی در ۱۳۵۷ آن انرژی نهفته جمعی را به شکل سازندگی بیرون بریزیم . آنها که طی ۴ دهه گذشته در این سیستم اسلامی ایرانی حاکم بودند ، کاش از ابتدا متوجل میشدند که پشت تمام پیچهای تاریخی هیچ ابلهی ماندگار نیست . باز نشر مکالمات سپهبد حبوش وباقی ماجرا ، مخاطب را شاید سرگرم کند ولی تاثیری در سیاست روز ندارد . طوطی های سخنور کُسخُل در سیاست روز ، جرات رفتن به مستراح را هم تنهایی ندارند ، چه رسد به آوازی هماهنگ و تکراری در این جنگل شب ! با قصه گویی و دلالی ، هیچ احمق لنگی همنشین تیمور نمیشود .

برقص ماه کوچک تاریک

همگام سنگریزه ها که زیر پای تو می رقصند

و آواز کودکانه دهل کوچک

جهان تلخ است

تلخ و سرد

و مرگ در هرگوشه ای درانتظار تست

مرگی که چشم از تو برنمی دارد

و آسمانی که ابرهایش را تیره تر میکند

تا آخرین روشنایی ها را ببلعد

اما تو برقص ماه کوچک تاریک

زمین زیر پای تو سست است

و هیچ ستاره ای درافق نیست

و نه آینده ای دردورها

تنها همین بیابان است و سنگریزه ها

و آوای دهل کودکانه ای درباد

اما تو برقص

ماه کوچک تاریک

برقص بهمراه سنگریزه هایی که زیر پای تو می رقصند

شعر و عکس از زری

………………………………

از داخل دستور برجام

اخیرا متوجه شدم بازهم مواضعی اتخاذ میشود که گویا در سوریه اسد منتخب مردم سوریه و محبوب است و یا نیروهای مقابل اسد مقاومت مردمی هستند….روسیه هم نیروهای مقاومت مردمی را هدف قرار میدهد….

بشار اسد دیکتاتوری احمق است مثل بقیه های خاورمیانه . قذافی ، صدام ، مبارک ، تمامی حاکمان عرب….سیستم و شخص اسد هیچ ربطی به منافع مردم سوریه ندارد . در مقابل اسد هم تقریبا تمام کسانی که میجنگند پشتیبانی سرویسهای جهانی مثل CIA همراهشان است و مزدورند . آنچه که در سوریه و منطقه خاورمیانه میگذرد جنگ مطلق منافع و دولتها است . این جنگ ارتجاعی نه بار طبقاتی دارد و نه به منافع مردم در پائین ربطی دارد . با این حال در پائین هنوز احمقهایی پیدا میشود که برای یکی از طرفین گلو پاره میکند !

با آغاز جنگ جهانی اول در اوت ۱۹۱۴، لنین قاطعانه ایستادن درکنار یکی از طرفهای درگیر جنگ را ارتجاع نامید و گفت : این یک جنگ ارتجاعی است، این جنگ دولتها برای بازتقسیم جهان است….آنها که در کنار یکی از طرفین جنگ قرار دارند خواسته یا ناخواسته در کنار جنایتکاران قرار دارند و بهتر است پیراهن سوسیال دموکراسی را درآورند….( نقل به مضمون )

اسماعیل هوشیار
۱۷٫۱۰٫۲۰۱۵