تجربه ای دیگر، برآمدی دوباره , بررسی واکنش ها در برابر هک شدن سایت گزارشگران

بهروز سورن 

رسانه های خبری مستقل پر شمارند و گزارشگران نیز جزئی از بی شمار نهادهای خبررسانی بوده است که همانند هر یک از آنها  دارای خودویژه گی هائیست. این رسانه در حد توان و با فراز و نشیب هائی کوشش کرده است که ضمن پایبندی به اصل آزادی بیان تریبونی برای انعکاس مبارزات جنبشهای مستقل در درون کشور و نظرگاهها و تلاش بیرونی ها ( اپوزیسیون چپ و دمکرات رزمنده )  را بازتاب دهد و از این گذر و  به سهم خود اعتراض خویشتن را به روند پایان ناپذیر سانسور، فیلترینگ اخبار و گزارشات از سوی استبداد حاکم اعلام نماید.  

 

برا ی نخستین بار هک شدیم و ۶ سال فعالیت بی وقفه ما ناخواسته ولی  با سکته ای چند روزه مواجه شد اما تلاش داریم تا از تجربه اخیر خود بیاموزیم و موانع کافی در برابر هکر های رژیم قرار دهیم.   صفحه ای که  جایگزین  صفحه اول سایت شده بود خود گویای تعلقات ارتجاعی، مذهبی عاملین  آن است، نیازمند توضیحات بیشتری نیست  و در انتهای صفحه آن را مشاهده میکنید.

 

مجموعا ۱۱ ساعت روی صفحه قرار داشت و سپس با کوشش مسئول فنی سایت حذف شد. تجربه اول ما  این است که هرچه بیشتر ضریب امنیتی سایت را بالا ببریم و از وقوع مجدد آن جلوگیریم.   تجربه دوم ما مبتنی است بر شناخت و تحلیل موقعیت اپوزیسیون رادیکال و بخشی از رسانه های موجود که بنظر ما از اهمیت وافری برخوردار است.  

 

 این واقعه میتواند هر لحظه برای هر رسانه ای که به خبررسانی آزاد میپردازد و بر  سانسورچیان و آنان که قلم و قلم زن را با هم میشکنند میتازد ، رخ دهد. 

 

 اینکه چنین اتفاقاتی قابل محاسبه است، تازگی ندارد و در کشورمان هر روز تیتر خبری  رسانه های غیرحکومتی است کاملا واضح است اما اینکه واکنش ما در برابر این اقدامات تبهکارانه  رژیم جمهوری اسلامی چگونه باشد قطعا از معضلاتی است که هنوز گریبان بسیاری از تبعیدیان را رها نکرده است.  

 

گزارشگران به سهم خود هیچگاه در برابر اینگونه اقدامات خاموش ننشسته  و همواره در انعکاس  هک شدن ها و فیلترینگ رسانه ها در داخل و خارج از کشور  یاری رسان محکوم کنندگان اعمال استبداد حاکم بوده است. این شتر آشنا چند روز پیش بر در خانه ما نشست و ما نیز همانند سایرین به انعکاس و محکوم نمودن این اقدام دستگاههای ترکیبی – منطقه ای  امنیتی رژیم پرداختیم.  

 

همانطور که مشاهده میکنید بسیاری از رسانه های متنوع داخل و خارج از کشور آن را بازتاب دادند و از اینکه جامعه خبررسانی به این وقایع بی اعتنا نیست بسیار خوشحال هستیم.  به همین دلیل گزارش این واکنش های متنوع  را که تهی از معنا نیست،  به اطلاع خوانندگان سایت میرسانیم.  

 

شاهد بودیم که تعدادی از رسانه ها بسیار سریع به انعکاس این هک شدن پرداختند. 

 

 احترام آزادی – اطلاعات نت – انتگراسیون – آینه روز – گویا – عصرنو – آزادی بیان – روشنگری – کردستان ایران – دنباله – ایران ب ب ب – ایران گلوبال – سلام دمکرات – یک ایرانی – اشتراک – خبرنامه – وبلاگ فرزاد پورمرادی – مهندس طبرزدی – خبرگاه – سازمان سوسیالیستهای ایران  و ….. 

 

 تعدادی نیز ضمن بازتاب این خبر شرحی نیز بر آن نگاشتند. 

 

 تعداد بسیاری از دوستان و همراهان سایت ضمن تماس از طریق آدرس اینترنتی  و تلفن با گردانندگان گزارشگران  خواستار همکاری برای رفع مشکل ایجاد شده بودند.  

 

برخی از همکاران در سایر رسانه ها  کوشیدند تا این موضوع را کم اهمیت و عادی  جلوه دهند  و بی ارتباط با زحمات گردانندگان سایت در انتشار بی وقفه اخبار و گزارشات مبارزاتی  و هک شدن را مربوط به جمهوری اسلامی  نمیدیدند و بنوعی تمایل نشان دادند که  پای جمهوری سانسور و قلم شکن اسلامی  را از این معرکه  بیرون بکشند. 

 

 تعدادی  هک شدن گزارشگران  را اقدامی از سوی  نیروهای اپوزیسیون و در ارتباط با مقالات اخیر اینجانب دانستند. 

 

 برخی از دوستان نیز پیشنهاد مساعدت برای پیگیری قانونی هک کننده را مطرح کردند.   سازمانهای سیاسی  سنتی و بخصوص چپ به هیچ عنوان واکنشی در مقابل این اقدام رژیم در رسانه های خود انجام ندادند که این خود درجه و عیار پایبندی آنها را به منافع گروهی خود و بی اعتنائی به حق بیان و نظر و اصل آزادی بیان و حقوق بشر نشان میدهد.  

 

به هر حال و به هر روی سایت گزارشگران فعالیت خود را از سرگرفت اما با تجربه ای نوین از محیط  ارتباطی خود که قطعا در  تشخیص بهتر مسیر آتی آن  موثر خواهد بود. 

 

 در پاسخ به این واکنش ها میتوانیم متذکر شویم که  صرفنظر از رایزنی ها و  بررسی احتمالات غیر از سوی  تعدادی از فعالین سیاسی که گویا  هکر مربوطه بطور اتفاقی! و گذری با سایت گزارشگران روبرو شده و برای تفنن!! آنرا نیز مورد لطف خود قرار داده!!، ما همچنان و بر اساس داده ها و اطلاعات جنبی معتقد هستیم که جمهوری اسلامی  با اتکا بر ارتباطات منطقه ای خود در کشورهای همسایه و منطقه و با پشتیبانی مالی هنگفت خود پایگاههای بسیاری در این مراکز برای ایجاد محدودیت در خارج کشور و در ارتباط با موفقیت های بسیار نیروهای در تبعید در جلب حمایت نهادهای حقوق بشری و کارگری برای تاثیرگذاری بر روند وقایع سیاسی داخل کشور، دست به چنین اقداماتی میزند که تازگی هم ندارد  و در این میان با بهره بردن از تعلقات مشترک ایدئولوژیک با نهادهای مسقر در این کشورها اینگونه هک شدن ها را سازمان میدهد. 

 

 باز هم به باور ما چنانچه هنوز بسیاری از رسانه ها هک نشده اند نه از روی شرم و حیای حاکمان که از ناتوانی نسبی آنها در برابر طیف گسترده مراکز خبررسانی است.  

 

دعوای ما تبعیدیان با جمهوری شکنجه و اعدام و سانسور دعوائ
ی است حقیقی و عینی که بازتاب آن از سوی رژیم  نه تنها در سراسر کشور که در برابر رسانه های ایرانی در خارج از کشور  چنین انعکاسی مییابد.   برای روشنتر شدن این ادعای روشن و غیر قابل انکار  به این اطلاعیه که ارتباط رژیم را با مراکز هک کننده در منطقه نشان میدهد،  توجه نمائید.    

 

سایت صهیونیست هک کنید، جایزه بگیرید

 

کد خبر: ۲۲۸۱۴ تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ – ۰۴ آبان ۱۳۸۷

 

تعداد بازدید: ۸۲۲۳

 

 انجمن جهادگران اینترنتی فلسطین با همکاری غرفه جنبش مقاومت فلسطین حماس مستقر در دومین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال، مسابقه "هک سایتهای صهیونیستی" برگزار می کند.ابوسرور، مسئول اطلاع رسانی و تبلیغات دفتر حماس در ایران در گفتگو با ستاد خبری دومین نمایشگاه ملی رسانه ی دیجیتال با بیان این مطلب افزود: این انجمن در نظر دارد به کسانی که پایگاه های اطلاع رسانی گروههای تروریستی-صهیونیستی همچون شاس – هاگانا- جبل الهیکل و … را هک نمایند ۲۰۰۰دلار جایزه اهدا کند.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به غرفه جنبش مقاومت فلسطین حماس در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال مراجعه کنند.

 

لازم به ذکراست شرکت کنندگان تا روز پایانی نمایشگاه فرصت دارند نسبت به هک سایت های اشاره شده اقدام نمایند.

http://tabnak.ir/pages/?cid=22814

انجمن جهادگران اینترنتی حماس تنها یکی از مراکز شبکه گسترده ارتباطی است که با نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی  در اتصال بی واسطه است . 

 

 این شبکه بطور گسترده در کشورهائی نظیر ایران (  داخل کشور و برای نابودی مراکز خبررسانی غیر دولتی در داخل کشور و بموازات دستگیری، پیگرد، زندان، شکنجه و اعدام روزنامه نگاران مستقل ) عراق و سوریه  نیز موجود است.  

 

 این مراکز بنابر تشخیص یکی از فن آوران اینترنتی ، متشکل  از متخصصین بسیار ورزیده و مبتکر انفورماتیک هستند که در نوع خود از برگزیدگان محسوب میشوند. یافتن رد پای انها در اینگونه اقدامات بسیار دشوار است و سرور های  موجود در این زمینه بلحاظ مشکلات حقوقی کمترین همیاری را بعمل میاورند. به همین دلائل  معمولا رسانه های هک شده از پیگیری قانونی و حقوقی  این اقدامات پرهیز میکنند. 

 

نگاهی به صفحه جایگزین شده بجای صفحه گزارشگران نیز میتواند روشنگر باشد. 

 

 این صفحه را علاوه  بر انتهای این صفحه میتوانید در لینک زیر نیز ببینید

  http://www.doingitallagain.com

    

 

 باری و به هر جهت امیدواریم که با همبستگی بیشتر اینگونه اقداما ت سانسورچیان و مزدورانشان پاسخی درخور از سوی رسانه ها و فعالین سیاسی و حقوق بشر بهمراه داشته باشد.  

  ۲۸٫۱۰٫۲۰۰۸