سایت گزارشگران هک شد؟

بهروز سورن

از نیمه شب روز ۲۳ اکتبر  سایت گزارشگران توسط تبهکاران اطلاعاتی جمهوری اسلامی هک شد.

هجوم رژیم به آزادی بیان و قلم نه از نیمه شب ۲۳ اکتبر که از نزدیک به سه دهه قبل آغاز شد و هرگز هم متوقف نشده بود. دهها قلم زن و گردانندگان رسانه های خبری سیاسی و فرهنگی هم اکنون در زندانهای رژیم بسر میبرند. بسیاری دیگر مدت محکومیتهای طولانی خود را در سیاهچالهای جمهوری اسلامی سپری میکنند و پرشماری همچنان سایه اعدام را بر سر خویشتن دارند اما تمامی آنها به خواست آزادی بیان و قلم بعنوان ابتدائی ترین و پایه ای ترین حق انسانی خود ، پای میفشارند، اعتصاب غذا میکنند و اعتراضات خود را به این شیوه های غیر انسانی اعمال شده از سوی نهادهای نظام حکومتی موجود به انحا، مختلف بگوش مردم ایران و جهان میرسانند.

هک شدن گزارشگران نیز در امتداد چنین سیاستی است و مایه تعجب نیست. گزارشگران  بعنوان جزئی از مکانیزم مستقل و غیر وابسته خبر رسانی همچنان سایر نهادهای خبری با انتشار اخبار مبارزات مردم کشورمان چونان خاری در چشم سیه فکران حاکم بوده است و در طی فعالیت ۶ ساله خود هرگز از دفاع از مبارزات جنبش های جاری در داخل کشور سر باز نزد و اگر چه امروز و موقتا از انتشار رویدادهای جاری و توسط هکرهای جمهوری اسلامی باز مانده است اما ما  با خزان تاریخ مردم کشورمان آمده ایم و با بهار دوباره  شکوفه میکنیم.

این اول بار نیست که قلم شکننان حاکم بر کشورمان رسانه های ایرانی مستقل را هدف کینه  خویش قرار میدهند و از وجود سایت های وابسته خود و مستقر در خاورمیانه و بخصوص در کشور عراق و سوریه برای هک کردن این رسانه ها بهره میجوید و این اول بار نبود که قصد از میان برداشتن گزارشگران را کرده است. 

سالها پیش فیلترینگ این نهاد خبری را در برنامه خود داشت و بارها حلقه ان را تنگ تر و تنگ تر کردند  و موجهای پیاپی ویروسی به ادرس سایت گراشگران ارسال کردند. 

گردانندگان گزارشگران با این پیش آمد برهان دیگری  یافته اند که بر خود ببالند. میبالیم از اینکه فعالیت موثر ما  توانسته است مسئولین جمهوری اسلامی را به هراس افکند و به تقابلی رودرروی بکشاند.

میبالیم که در این شرایط جهنمی سانسور و سرکوب ۶ ساله شدیم و هرگز نیز در برابر وحوش حاکم کرنش نکردیم.

میبالیم به اینکه شاداب تر از پیش عزم بازگشت داریم.

بهروز سورن

۲۴٫۱۰٫۲۰۰۸