دو سوال از رفیق کورش مدرسی

بعد از نوشته ” دونامه از لنین….” توسط رفیق کورش مدرسی لازم دیدم برای روشن شدن دو موضوع مهم که هنوز بعد از گذشت چند سالی مرزبندی مشخصی را در نظرات جدید کورش با نظرات قبلی او (حکک قبل از انشعاب) روشن نمی کند با او در میان بگذارم و از رفیق بخواهم که مستقیم نظر خودش را در این موارد توضیح دهد.
۱- شما اشاره به  تولد “نوع جدیدی از کمونیسم” کرده اید که اعتقاد دارد کارگران باید به “حزب” آنها بپیوندند، کار آنها تبلیغ کردن است و کارگر “خودش می آید” و پرچم دار اصلی این ” کمونیسم ارتجاعی” را در دل “حزب کمونیست کار گری” می دانید.
سوال این جاست که این” ارتجاع “از چه زمانی وتوسط چه نظراتی در “حزب کمونیست کارگری” بیان شد و مشخصأ آیا نظرات منصور حکمت که تا لحظه حیاتش سیطره کاملی بر ” حزب کمونیست کارگری” داشت در بر گیرنده و مبلغ این دید “ارتجاعی” نبود؟ اگر نبود چرا؟
۲- مدتی ایست که شما روی” سرمایه داری ” بودن جمهوری اسلامی تأکید میکنید و به نظر میرسد که جمهوری اسلامی را بر خلاف نظرات منصور حکمت در “دوجناح در ضد انقلاب بورژوا امپریالیستی” حکومت نماینده بورژوازی ایران می دانید و یا به یک معنا جمهوری اسلامی را حکومت “متعارف” بورژوازی میدانید ،لازم است در این مورد هم صریحأ انطباق و اختلاف نظرات خود را با نظرات منصور حکمت در مقاله اشاره شده بیان کنید.

با تشکر.