پاسخی کوتاه به سارانیکو و اتهامات ارزانش

دوست گرامی سارانیکو

“افشاگری” شما را در سایت آزادی بیان خواندم و متاسف شدم که سطح فرهنگ سیاسی شما  هنوز در حد و قواره چپ سنتی و حاشیه ای چند دهه پیش است. این بار اول نیست که کمبود و برنامگی سیاسی خودتان را با فحاشی و اتهام پراکنی ارزان می خواهید بپوشانید. در طی چند سال گذشته در منطقه واشنگتن دی سی و بخصوص در یکسال گذشته من شما را یکی دو بار بیشتر در تظاهرات ضد رژیم ندیدم و هر بار هم که ببینم خوشحال خواهم شد. امید من و سایر فعالین حزب کمونیست کارگری ایران اینست که شما و سایر فعالین چپ از پیله خودتان بیرون بیائید و در دفاع از کمونیزم و سوسیالیزم همیشه کنار ما باشید.

در “نامه افشاگریتان” بخشی از گزارش منرا منعکس کردید و از آن نتیجه ای گرفتید که ربطی به گزارش من نداشت. شما دنبال جنجال سیاسی هستید که ربطی به واقعیت ندارد. می خواهید با این جنجالها برای خودتان و سازمانتان آبرو بخیرید. این سنتی است در سیاست که آنها که دیر آمده اند و چیزی در چنته ندارند برای معروف شدن چنگ و دندان به آنها می اندازند که شناخته شده اند. سنت فدائی مثل سنت توده ای تاریخ خورده بورژوازی شهر نشینی بود که چند دهه از کمونیزمی دم زد که ربطی به کمونیزم اجتماعی و مدرن نداشت. درکی حهان سومی همراه توئوریهائی مثل محاصره شهر از طریق ده و خانه های تیمی و کشتن و ترور و تلاش برای روشن کردن موتور بزرگ با موتور کوچک و ….اینها را الان وقتی با معیارهای کمونیزم کارگری مقایسه می کند بیشتر به کاریکاتور بودنش پی می برد.

ایتست که بی ربطی سنت سیاسی شما را وا می دارد که از طریق فحاشی و اتهام زنی نامسئولانه بخواهید برای خودتان آبروئی دست و پا کنید. این راه را خیلی ضد کمونیست ها رفته اند شما هم بجائی نخواهید رسید!

اجازه بدهید برای تنویر افکار خواننده کلمات شما را از نزدیک موشکافی کنم و قضاوت را به عهده خواننده بگذارم:

استدلال شما روی چه پایه ای است؟

شما مدعی هستید که ما کمونیستهای کارگری با نوشتن گزارشی مدعی اتحاد بین خود و سلطنت طلبان شده ایم. اجازه بدهید خود گزارش را که من نوشتم از سایت روزنه بیاورم:

گزارش تظاهرات حمایت از انقلاب مردم در ایران در واشنگتن دی سی

۱۲ ژوئن ۲۰۱۰ فعالین آزادیخواه و سرنگونی طلب رژیم اسلامی موفق ترین تظاهرات را در واشنگتن دی سی برگزار کردند. در این روزسه تظاهرات از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر در مقابل دفتر حفاظت رژیم اسلامی در خیابان ویسکانسین انجام شد. شرکت کنندگان شامل هواداران سلطنت ، فعاین اتحاد چپ واشنگتن دی سی، هواداران سازمان فدائیان خلق، فعالین حزب کمونیست کارگری ایران و تعداد زیادی از فعالین مستقل بودند. شرکت بی سابقه و بسیار تماشائی و همکاری نسبتا بالای شرکت کنندگان چشمگیر بود. شعارها بسیار رادیکال. از سرنگونی رژیم اسلامی تا خواست برابری زن و مرد و آزادی زندانی سیاسی، کارگر و دانشجو تا محکوم کردن تمام و کمال رژیم اسلامی و همه جناح هایش. چند مورد جالب:

الف- اتوبوس شهری و کامیون حامل شعارهای حمایتی از مبارزات مردم ایران(به عکسها مراجعه کنید)

ب- نمایش خیابانی دور چرخاندن آخوند و رقصاندنش با چادر سبز!( به ابتکار رفیق مجید آذریعضو حزب کمونیست کارگری ایران)

ج- تقویت و همکاری چپ و فریاد شعار: آزادی – برابری- حکومت کارگری

د-فرار جوان مزدور دفتر حفاظت که با قیافه “مامور امنیتی” می خواست برای ما خط کشی کند و با اعتراض ما فرار کرد و با شعار “مزدور برو گمشو” بدرقه شد!

ه-مصاحبه من ( سعید صالحی نیا) با تلویزیون صدای آمریکا و تلویزیون محلی بعنوان فعال حزب کمونیست کارگری در حمایت از انقلاب مردم در ایران.

و-چرخش کامل شعارهای “هواداران سبز” به شعار سرنگونی طلبی و انزوای بیشتر گردانندگان “جریان سبز” در منطقه واسنگتن دی سی.

ز- حضور فعال و مداوم دوست خوب ما خانم ماریا از” گروه ماموریت برای آزادی ایران” و حمایت او از شعارهای حزب ما. جا افتادن بیشتر شعارهای حزب ما در میان فعالین اپوزسیون از چپ تا راست!

انعکاس مبارزه قهرمانانه مردم در ایران هنوز در نیمه راه است و هر روز برگ درخشانی دیگر در صحنه فعالیت خارج کشور می سازد.

زنده باد انقلاب

هر خواننده بیطرف و بی غرض وقتی این گزارش را بخواند متوجه می شود که من اسامی گروههای شرکت کننده در تظاهرات را ذکر کرده ام. اینجا نه بحثی از اتحاد سیاسی است و نه بحثی از اینکه گرایشی با گرایش بطور مشخص متحد شده.

“افشاگری شما” یا تغییر کلمات برای ایجاد یک جنجال بی ارزش و ارزان؟

شما از متن بالا چنین نتیجه گرفتید(تاکیید از منست):

“نویسنده گزارش بالا ، به دروغ این تظاهرات را تظاهرات مشترک بین نیروهای چپ و مترقی و سلطنت طلبان جا زده و ضمن غلو کردن در مورد نقش خودش، زیرکانه همکاری “حزب کمونیست کارگری” با سلطنت طلبان را به همه منتسب کرده است.  در حالی که این ادعا به جز یک تحریف بزرگ و یک دروغ بیشرمانه ای بیش نیست. در ویدیو هائی که سلطنت طلبان در اینترنت گذاشته اند ، پرچم “حزب کمونیست کارگری” به همراه دو تن از اعضای این تشکیلات در میان سلطنت طلبان دیده میشوند ولی در ساعت ۲ بعد از ظهر ، زمان شروع برگزاری تظاهرات نیروهای چپ و مترقی در واشنگتن در مقابل دفتر حفاظت منافع رژیم جمهوری اسلامی ، سلطنت طلب ها محل تظاهرات را ترک کرده و به طرف کاخ سفید به راه افتاده بودند.  بنابراین در حالیکه در واقعیت سلطنت طلب ها به همراه “حزب کمونیست کارگری” ها تظاهرات مشترک خود را از ساعت ۱۱ صبح شروع کرده بودند و در ساعت ۱۲ بعد از ظهر ، سلطنت طلب ها محوطه را به قصد راه پیمائی به طرف کاخ سفید ترک کرده بودند و تظاهرات نیروهای چپ و مترقی از ساعت ۲ بعد از ظهر شروع شد.  در گزارش جعلی “حزب کمونیست کارگری” از این تظاهرات ، این طور وانمود می شود که هواداران سلطنت ، فعالین اتحاد چپ واشنگتن دی سی، هواداران سازمان فدائیان خلق، فعالین حزب کمونیست کارگری ایران از ساعت ۱۱ تا ۴ بعد از ظهر در کنار هم دست به تظاهرات زده بودند! در واقع فعالین “حزب کمونیست کارگری” موذیانه سعی میکنند که همکاری خود و تظاهرات مشترک خود با سلطنت طلب ها را به نیروهای مبارز ، چپ و مترقی نیز بسط بدهند”

اولا: جائی در گزارش من صحبت از تظاهرات مشترک و اتحاد بین هیچ نیروئی نیست. فقط دوره زمانی ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر و نام گروه هائی ذکر شده است و همین!

دوما: من و دوست داران حزب کمونیست کارگری ایران از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر در آنجا حاضر بودیم چه در زمانی که هواداران سلطنت حاضر بودند و چه زمانی که به اصطلاح شما” نیروهای چپ و مترقی” که بسیار بندرت در مقابل دفتر رژیم حاضر بوده اند ،حاضر بوده ایم. عکس های تمامی این تظاهرات هست و شما نمی توانید منکرش شوید!

سوما: این گزارش چیزی را وانمود نمی کند. ادعای اینکه ما خواسته ایم بین شما دو نفر هوادار فدائی و سلطنت طلب نشان دهیم اتحادی اتفاق افتاده کاملا من در آوردی است. این استنباط شماست و ربطی به گزارش من ندارد.

جنجال آفرینی بی ارزش شما به کجا می رسد؟

آنها که ذره ای از مواضع سیاسی حزب ما اطلاع دارند. آنها که سنت کمونیزم کارگری را و کوه ادبیات آنرا و برنامه ها و تاکتیکهایش را می دانند. آنها که حتی مقاله آخر من در روزنه(۱) در مورد نقد تئوری “اتحادها” را مطالعه کرده باشند به این حرفهای ارزان شما که اسمش را “افشاگری” گذاشته اید خواهند خندید!

حزب کمونیست کارگری ایران اولین و تنها گرایش چپ ایران بود که رده ای کامل بر نظریه اتخادهای سیاسی(چه با بورژوازی و چه با خورده بورژوازی که سنت شما انقلابیش می نامید!) نوشته است! درک کا اینست که کمونیزم و سوسیالیزم تنها آلترناتیو شرایط موجود است و اتحاد را در چهارچوب اتحاد حول برنامه حزبمان معنی کرده ایم.

اما شما ظاهرا شعور خوانندگان را دست کم گرفته اید و جلوی لوطی مشغول معلق و وارو هستید! دیر تشریف آورده اید و در جنجال پوشالی ضد حزب ما دارید تلاش می کنید برای خود آبرو بسازید!

سارای عزیز!

جنجال آفرینی شما به جائی نمی رسد! حقایق بسیار شفاف تر از آنند که شما بخواهید مغشوشش کنید! ما در واشنگتن دی سی همان سیاستی را دنبال می کنیم که حزبمان سالها با اصولیت دنبال کرده است. پرچم سوسیالیزم خواهی و برابری طلبی و آزادی خواهی را بلند کرده ایم و خواهیم کرد. نقد و افشای تمامی اپوزسیون راست از نوع حاکم و محکومش از نوع فرقه ای مجاهد و مشروطه خواهش تا جپ سنتی بی ربط به زندگی و سیاست ، کار روزمره ما بوده و دقیفا بخاطر همین رادیکالیزم و ماکیزمالیزم بوده که توانسته ایم نمایندگی سیاسی طیقه کارگر و جنبش کمونیستی را بدست بگیریم. امروز کمونیزم نه با توده ای و نه با فدائی بلکه به درستی با کمونیزم کارگری تداعی می شود و این دردی است ظاهرا برای شما که به جنجال پوشالی ضد حزب ما بپیوندید!

امید من اینست که از خودتان و فعالیتهایتان آبرو بسازید. چنگ و دندان کشیدن به حزب پر افتخار ما برای کسی آبرو نخریده برای شما هم نخواهد خرید!

زنده باشید و به امید دیدار بیشتر شما در تظاهرات ضد رژیم اسلامی در منطقه واشنگتن دی سی

 

منابع:

(۱)توهم “عبور از هژمونی” و کوبیدن تکراری بر طبل “اتحاد جبهه ای” , پاسخی دوباره به نظریه “اتحاد های سیاسی”(سعید صالحی نیا)

http://www.azadi-b.com/J/2010/07/post_525.html

در باره اتحاد عمل آشکار “حزب کمونیست کارگری” با سلطنت طلبان(سارا نیکو)

http://www.siahkal.com/index/right-col/takzibieh-HKK.htm