کمپین نجات هوشمند علی پور به مبارزه خود برای آزادی دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر ادامه می‌دهد

اطلاعيه
August 03, 2019

کمپین نجات هوشمند علی پور به مبارزه خود برای آزادی دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر ادامه می‌دهد

برای نجات دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر به کمپین نجات هوشمند علی پور بپیوندید!


یکسال پیش در تاریخ ۱۲ مرداد سال ۱۳۹۷ دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر - آواره در مابین شهرهای سقز و بانه در کردستان ایران بهنگام یک گشت سیاسی و فعالیت تشکیلاتی در کمین نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی افتاده و هدف تیراندازی قرار می گیرند که در نتیجه محمد استاد قادر زخمی می‌شود و همزمان که هوشمند به کمک دوست زخمی اش می‌شتابد از هر طرف در معاصره و زیر رگبار سنگین گلوله که با گاز اشک آور از پای در می آید و هر دو به چنگ نیروهای جمهوری اسلامی می افتند. این دو زندانی توسط مأموران جمهوری اسلامی به بازداشتگاه و مکان نامعلومی انتقال داده شده بودند و بمدت چندین ماه در بازداشتگاه و زندان اداره اطلاعات شهر سقز زیر انواع مختلف شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته اند. مقامات و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ابتدا در تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۹۷ در پخش اخبار شبانگاهی ۲۰:۳۰ نمایشی از اعترافات اجباری این دو زندانی را در تلویزیون پخش کرد و بعدها بازهم اعترافات دیگری از آنان را در سیمای جمهوری اسلامی به نمایش گذاشت.


اعترافات تلویزیونی جمهوری اسلامی ابزاری است جهت محکومیت به احکام سنگین قضایی که زیر شکنجه های مختلف بر روی خیلی از زندانیان و فعالین سیاسی انجام می‌دهند و در واقع یک رفتار کاملا شنیع و ضد انسانی که مغایر با قوانین قضائی و حقوق بشری است و بارها این شگرد از اعتراف گیری اجباری از سوی سازمان های بین المللی و حقوق بشری محکوم شده است.


پیشتر عفو بین‌الملل در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۷ با انتشار بیانیه‌ای نگرانی خود را از پخش اعترافات اجباری علیه این دو زندانی سیاسی از تلویزیون جمهوری اسلامی و این اقدام را نقض آشکار حقوق بازداشت شدگان در خصوص عدم اجبار به اقرار علیه خود و بهره‌مندی از اصل برائت و محافظت در مقابل رفتارهای بی‌رحمانه، ضد انسانی و موهن اعلام کرده بود.


در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ کمپین نجات هوشمند علی پور اعلام موجودیت کرد تا حمایت های جهانی را برای نجات جان این دو زندانی سیاسی یعنی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر جلب و این دو زندانی را از خطر مرگ که جمهوری اسلامی جان آنان را تهدید می کند نجات دهد.


در حال حاضر این دو زندانی سیاسی در بخش نگهداری زندانیان سیاسی در زندان شهر سنندج هستند. پرونده این دو زندانی در شعبه دوم بازپرسی شهر سنندج به دادگاه انقلاب انتقال داده شده است، اما تا به امروز با گذشت یکسال از دستگیری آنان هنوز زمان دادگاهی به اطلاع وکیل انتخابی آنان آقای علی ساکنی ابلاغ نشده است.


در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ هوشمند علی پور و محمد استاد قادر در بازپرسی شهر سنندج به " اتهام بغی" تفهیم اتهام شده بودند و پرونده آنها در دادگاه انقلاب مورد رسیدگی و در انتظار مرحله دادگاهی قرار دارد.


خانواده های هوشمند علی پور و محمد استاد قادر در نگرانی زیاد و چشم امید به جامعه جهانی و مدافعان حقوق بشری بسته اند که از فرزندانشان حمایت کنند، به رفتار غیر انسانی جمهوری اسلامی در شکنجه‌ و بدرفتاری با عزیزانشان و کلیه زندانیان سیاسی دیگر سکوت نکنند و ضمن اعتراض هرگونه اعمال شکنجه و خشونت به زندانیان را محکوم کنند.


کمپین نجات هوشمند علی پور همگان را به حمایت از کارزار جهانی نجات هوشمند علی پور و محمد استاد قادر فرا می‌خواند و این کمپین و مبارزه برای آزادی و نجات این دو زندانی ادامه دارد.

کمپین نجات هوشمند علی پور

جمعه ۲ آگوست ۲۰۱۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com