پیرامون اتفاقات آویهنگ

اطلاعيه
June 28, 2019

پیرامون اتفاقات آویهنگ
 جهت اطلاع عموم
 در تاریخ 13  اردیبهشت امسال مراسمی از طرف مرتجعین محلی و سلفی ها و عوامل جمهوری اسلامی ایران و با پشتیبانی حزب دمکرات کردستان ایران در سنگ سرخ آویهنگ تدارک دیده شده بود. فعالین کارگری و مردم آزادیخواه علیه این مراسم و اهداف پشت پرده آن به افشا گری پرداختند. و مراسم برگزار نشد . عدم برگزار شدن این مراسم خشم فعالین حزب دمکرات را بر انگیخت و در دنیای مجازی با فرهنگی نازل و به شدت عقب افتاده به تبلیغ علیه فعالین کارگری پرداختند  ۰عکس شریف جلیلی فعال کارگری و اجتماعی را در دنیای مجازی پخش کردند و در اوج بیشرمی تهمت عضویت در سپاه پاسداران و احزاب غیر قانونی را به او زدند.ما جمعی از فعالین چپ و کمونیست آویهنگ طی نامه ای خطاب به رهبری حزب دمکرات این بی پرنسیپی آشکار فعالین حزب دمکرات را به آنها اطلاع دادیم و از آنها خواستیم که جلو این فرهنگ عقب افتاده فعالین خود را بگیرند . حزب دمکرات در جواب گفتند که این سیاست رسمی حزب دمکرات نیست و از ما خواستند که این مشکل را با هم حل کنیم . و به آنها وقت بدهیم که پیگیر ماجرا باشند. مدتی گذشت ما مجددا نامه دیگری برای حزب دمکرات نوشتیم و جواب روشن خواستیم اما آنها در جواب ما بر خلاف قولی که داده بودند مسائل دیگری را مطرح کردند. اینکه چرا شریف جلیلی مخالف مراسم بوده و چرا علیه مراسم تبلیغ کرده است  و وابستگی و تعلق حزبی شریف را پرسیده بودند.یک  تکه از  کامنت یکی از   فعالین چپ و کمونیست که نامه مشترک را امضا  کرده بود و  حزب دمکرات را حزب بورژوا ناسیونالیست کرد و بی ربط بودنش را به مبارزه مردم کارگر و زحمتکش کردستان دانسته بود برای ما فرستادند و باز هم یاد آوری کرده بودند که سیاست رسمی حزب دمکرات فقط در سایت های رسمی حزب منعکس میشود.
با توجه به رد و بدل شدن چند نامه بین ما و رهبری حزب دمکرات نکاتی را جهت اطلاع عموم در جریان می گذاریم
 ۱ .حزب دمکرات هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از اتهام زنی و تهدید به کشتن شریف جلیلی توسط فعالینش را نه تنها نکرد بلکه به شیوه های مختلف از آن دفاع کرده و یا توجیه کرد لذا ما حزب دمکرات را مسئول هر خطری که برای شریف جلیلی پیش بیاید میدانیم. چرا که
 آزادی بیان و نظر مخالف حق هر کسی بوده و هر کس حق این را دارد که نظراتش را آزادانه و بدون فشار از طرف فرد ، گروه و یا دولتی مطرح کند.کمااینکه شریف جلیلی به عنوان یک فعال کارگری فقط در مورد
 ماهیت بر گزار کنندگان مراسم و اهداف پشت پرده آن افشاگری کرده و هیچ گونه اختلال و جرمی متکی نشده اند . ٢.بنابراین تهدید و اتهام کذب به شریف جلیلی نشانه ماهیت طبقاتی احزاب ضد کارگری ، غیر مردمی  و مدافعین آنها است ، از آنجائیکه شریف جلیلی متعلق به جنبش كارگري و آزادی خواهی و برابری طلبی می باشد طبیعی است که کسانی مثل او خاری در چشم مدافعان نظام سرمایه داری  می باشند که آنها را سد راه اهداف خود می دانند.
۳. در شرایطی که جامعه ایران آبستن تحولات عظیم اجتماعی است گرانی سرسام آور کمر مردم کارگر و زحمتکش را شکسته است، در شرایطی که فحشا و اعتیاد و بی کاری به اوج خود رسیده است . و در این شرایط بحرانی مردم آزادیخواه و در صف اول این مبارزه طبقه کارگر برای نجات خود و جامعه هر روز در گوشه و کنار شهر ها ی ایران رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی را به مصاف می طلبند،  در شرایطی که حتی مجیز گویان بورژوایی نمی توانند در اراده و صف محکم و جایگاه طبقه کارگر در فردای بعد از جمهوری اسلامی سکوت کنند و این خطر را به سرمایه داران و نوکرانشان گوشزد می کنند که طبقه کارگر می تواند نقش تعیین کننده ای برای کسب قدرت بعد از جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.در این شرایط بحرانی چپ و راست جامعه دنبال آلترناتیو سازی هستند ما هم مثل شریف جلیلی خودمان را متعلق به جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی میدانیم ،دفاع از شریف جلیلی دفاع از این جنبش است، در مقابل احزاب راست و مشخصا احزاب بورژوا ناسیونالیست کرد که کوچکترین ربطی به مبارزه مردم زحمتکش کردستان ندارند، دم مرز منتظر اولین شلیک دولت ترامپ هستند تا در زیر سایه به خاک و خون کشیدن شهرهای ایران به نان و آبی برسند . همانطور که احزاب برادرانشان در کردستان عراق کردند . اینها هم نیز از به هم پاشیدن مدنیت در جامعه کوچکترین نگرانی ندارند چنانکه  برای سهم داشتن در قدرت با هر نیرو و دولت ارتجاعی دست گدایی دراز می کنند، تبلیغ و افشا گری این جریانات و پس زدن آنها در عرصه های مختلف وظیفه جنبش ما و فعالینش می باشد. به حزب دمکرات و فعالینش اجازه نخواهیم داد که فعالین جنبش كارگري را تهدید کرده و اتهام کذب بزنند.
اتحاد و همبستگی قدرتمند ما ضامن پیروزی ما در مبارزه برای رسیدن به جامعه ای آزاد و برابر و خنثی کردن هر نوع دست درازی علیه فعالین جنبش ما است .

انور مرادي
 رفيق صوفي
 پرويز تركي
 جمال مرادي
 كمال افشار
 مختار محمدي
 دلير سفيدي
 جبار كردي
 سعيد سفيدي
 كارو فتاح نژاد
 اميد گلسرخي
 زهرا فتاح نژاد
 ستار نوريزاد
 مصطفي عبدي
    

26.06.2019


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com