جنایت جدید جمهوری اسلامی در زندان فشافویه

چريکهای فدائی خلق ايران
June 25, 2019

جنایت جدید جمهوری اسلامی در زندان فشافویه
با قتل زندانی سیاسی علیرضا شیر محمدعلی در زندان فشافویه تهران در روز دوشنبه 20 خرداد 1398 ، برگ دیگری بر کتاب سراسر جنایت جمهوری اسلامی افزوده شد. زندانهای جمهوری اسلامی همواره صحنه جنایات گوناگونی بوده است که به دلیل سانسور حاکم بر کشور ، در اکثر مواقع حتی خبرش هم از دیوارهای خونین زندان به بیرون درز نمی کند.  در میان روشهای حذف و کشتن زندانیان سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی، شیوه کشتن علیرضا شیر محمدعلی نمونه وحشیانۀ جدیدی است که علنی شده است. علیرضا به دست دو زندانی عادی و شرور بر اثر ضربات تیزی (نوعی چاقو در زندان) به شکم و شاهرگ گردن وی جان باخت.
علیرضا شیر محمدعلی حدود سه ماه پیش همراه با یک زندانی سیاسی دیگر در اعتراض به "شرایط غیر انسانی" زندان و با تاکید بر این که "امنیت جانی" احساس نمی کنند ، جهت انتقال به زندانی دیگر دست به  اعتصاب غذا زده بودند. این اعتصاب 34 روز ادامه داشت و اتفاقاً خود این زندانیان اعتصابی نوشتند که: "رضا حق وردی ، افسر نگهبان شیفت، خیلی صریح به ما گفت که انتهای این اعتصاب صدور گواهی فوت است". اگر چه اعتصاب شیر محمدعلی و زندانی همراهش سرانجام با وعده نماینده دادستان پایان یافت، اما مسئولین زندان شرایط حمله زندانیان عادی به زندانی سیاسی، علیرضا شیر محمدعلی را فراهم نمودند و به این ترتیب تهدید افسر نگهبان زندان واقعیت یافت.
علیرضا کارگر ستمدیده ای بود که در 24 تیر ماه 1397به جرم "توهین به رهبری" , "توهین به مقدسات"، "توهین به روح الله خمینی"، "تبلیغ علیه نظام" در شبکه های اجتماعی ، دستگیر و در بیدادگاه اول به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی هنوز منتظر دادگاه تجدید نظر بود تا روشن شود که جنایتکاران حاکم چه برنامه ای برایش چیده اند. اما مرگ فجیع وی بر اثر ضربات "تیزی" زندانیان عادی نشان داد که دیکتاتوری حاکم حتی حاضر نبوده است وجود وی را تا دادگاه تجدید نظر هم تحمل کند و او را به دست دو زندانی شرور به قتل رساند.
مرگ این کارگر و زندانی سیاسی آن هم به شیوه فجیعی که شرحش رفت، بار دیگر نشان می دهد که زندانیان سیاسی در سیاهچال های جمهوی اسلامی از امنیت جانی برخوردار نیستند و تا این رژیم خونخوار پا برجاست هر کحا که تشخیص دهد ، آن ها را به شکلی از صحنه خارج می سازد. جدا از اعدام ها و جان باختن زیر شکنجه، در سالهای اخیر شاهد موارد زیادی از مرگ زندانیان سیاسی بوده ایم که یا به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و یا بر اثر اعتصاب غذا جان باخته اند. همه این واقعیت ها مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کارگران زندانی را با برجستگی هر چه بیشتری در مقابل نیرو های سیاسی و آزادیخواه قرار می دهد، امری که خود به مبارزه برای نابودی جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته اش وابسته می باشد - که باید با تمام قوا آن را به پیش برد.
چریکهای فدائی خلق ایران قتل سازمان یافته کارگر زندانی، زندانی سیاسی علیرضا شیر محمدعلی را به عنوان نمونه دیگری از جنایات جمهوری اسلامی محکوم نموده و بر ضرورت مبارزه در راستای سرنگونی تمامیت رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی پای می فشارند.
جمهوری اسلامی ، با هر جناح و دسته ، نابود باید گردد!
زندانی سیاسی ، به همت توده ها ، آزاد باید گردد!
چریکهای فدایی خلق ایران
خرداد 1398


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com