آتش جنگ همچنان زیر خاکستر شعله می‌کشد!

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین در ایران
May 15, 2019

 

آتش جنگ همچنان زیر خاکستر شعله می‌کشد!

خبرها چنین هستند:

خامنه‌ای: «جنگی رخ نمی‌دهد و مذاکره با آمریکا هم سم است»

خامنه‌ای همچنین گفت که: «امام خمینی گفت با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، من نیز مذاکره نخواهم کرد. » 

خبر دیگر درصحنه جهانی با بالا گرفتن تنش بین آمریکا  جمهوری اسلامی به  سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به اروپا و روسیه اشاره‌شده : بعد از سفر پمپئو به اروپا و به‌ویژه به روسیه پیام خامنه‌ای به پمپئو داده شد که ما خواهان جنگ با آمریکا نیستم و منافع آمریکا را تهدید نخواهیم کرد. این حاکمان مشتی خالی‌بند ترسو هستند چون منافع نظام ضد بشری‌شان در رکن اول همه‌چیز قرار دارد! البته خامنه‌ای همچنین گفته است که مذاکره با آمریکا سم است .. ولی روشن است که این فعلاً برایشان سم است و  جام زهر را مانند خمینی خواهد نوشید!! 

بعد از دیدن وزیر امور خارجه روسیه و پمپئو  اعلام کرد که آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست.. فعلاً به نظر می‌رسد مسئله چنگ برای کوتاه‌مدت برطرف شده ... حال باید دید که مذاکرات پشت پرده جمهوری اسلامی و آمریکا که از طریق روسیه و کشورهای دیگر پیام‌هایشان ردوبدل می‌شود یعنی مذاکرات غیرمستقیمشان صورت می‌گیرد، کی علنی می‌شود!به یاد داشته باشیم که مذاکرات بین جمهوری اسلامی و قدرت‌های بزرگ سرمایه‌داری امپریالیستی قبل از سال ۲۰۱۵ جریان داشت و در آستانه نشست برجام علنی شد!

 

در خبر دیگری (منبع بی‌بی‌سی)که به زبان انگلیسی هست، پمپئو بعد از دیدار با وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی اعلام کرد: «آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد.»

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-48272208

 

در یک خبر دیگر از بی‌بی‌سی فارسی از قول ترامپ نوشته‌شده است«ترامپ: قصد اعزام نیرو نداریم، در صورت نیاز بیش از ۱۲۰ هزار نیرو به منطقه می‌فرستیم.»

یعنی خطر جنگ از بین نرفته است و کماکان کلیه گزینه‌ها روی میزش است... منتفی نکردن اعزام این نیروی زمینی ارتش متجاوز امریکا به منطقه خلیج‌فارس از طرف ترامپ به این مفهوم است که در مقابل جمهوری اسلامی راهی مگر تسلیم خواست آمریکا شدن در درازمدت وجود ندارد...  و الا!!!!» 

این خبر نیز به زبان انگلیسی هست که پمپئو بعد از دیدار با وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی اعلام کرد:

«آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد.»

 

رژیم فاشیست ترامپ-پنس برای شکل دادن به افکار عمومی در آمریکا و سراسر جهان آن‌قدر با فرستادن ناو جنگی به خلیج‌فارس واقع در خاورمیانه گاهی عملاً اعلام جنگ می‌کند و جنگ‌افروزی را دامن میزند و گاهی عقب می‌نشیند تا بار دیگر برای ساختن افکار عمومی جهان امکان حمله موضعی محدود به ایران برای تغییر  رژیم را به وجود بیاورد. 

درعین‌حال هیچ‌گاه نباید فراموش کرد که جمهوری اسلامی یک رژیم دیکتاتور  ارتجاع بنیادگرای مذهبی است که ظرف ۴۰ سال گذشته به‌عنوان مدیران داخلی سیستم جهانی سرمایه داری-امپریالیستی با سرکوب داخلی و قتل و جنایت اقشار و طبقات خلق در ایران، سرکوب آزادی و به‌ویژه تحمیل حجاب اجباری به زنان به‌طور روزمره زنان را تحت سرکوب قرار داده است، و منافع قدرت‌های امپریالیستی را با ریختن خون مردم تحت ستم ایران فراهم کرده است. بنابراین رژیم جمهوری اسلامی یک جریان تاریخا منسوخ مرتجع مذهبی است که ظرف ۴۰ سال در مقابل منافع نظام سرمایه‌داری جهانی محدودیت‌های معینی (شرکت در جنگ سوریه و یمن و  مسلح کردن حزب‌الله و طالبان و حماس و غیره) برای استمرار عمر حکومت ننگینش بوجود آورده است. آمریکا، رژیم جمهوری اسلامی را مانعی برای ایجاد امپراتوری بی‌چون‌وچرایش در خاورمیانه می‌بیند.

بنابراین نباید اخبار کنونی را به‌حساب برطرف شدن تضاد بین آمریکا و جمهوری در درازمدت گذاشت.

رژیم ترامپ-پنس یک رژیم فاشیست است و برنامه‌هایش را بنا به ذات فاشیستش قدم به قدم و مرحله‌به‌مرحله به‌پیش می‌برد. این همان راهکاری بود که هیتلر فاشیست در آلمان اجرا نمود، گهی پس می‌نشست و بار دوم پرقدرت‌تر از گذشته رزیم فاشیسمش را در آلمان نهادینه می‌کرد!  فعلاً سنبه‌اش به خاطر آماده نبودن متحدان امپریالیسم اتحادیه اروپا و همچنین مخالفت چین و روسیه با حمله نظامی (موضعی محدود یا یک جنگ تمام عیار) ضعیف است. اما همین اعلام‌ها و فرستان ابزار و آلات جنگی به خلیج‌فارس و بعد عقب‌نشینی در مورد جنگ با جمهوری اسلامی فرایندی پیچیده از راهکار  پیچیده‌ای است که رژیم فاشیست ترامپ-پنس شروع نموده است و در عمیق‌ترین برنامه‌اش "رژیم چنج(تغییر رزیم!) در ایران را در خیال پرورانده است !

 

برای همین کمونیست‌های انقلابی به ویژه کمونیست‌های طرفدار سنتز نوین کمونیسم نباید تسلیم این دو طرف نیروی منسوخ تاریخی یعنی امپریالیسم امریکا به‌عنوان دشمن شماره یک مردم فرودست تحت ستم جهان و رژیم ارتجاعی و منسوخ تاریخی جمهوری اسلامی بشوند و در این مناقشه حاد طرف یکی را از آن‌ها بگیرند. اگر ما از یکی از این دو طرف منسوخ‌های ارتجاعی تاریخی حمایت کنیم به شعله این مناقشه بنزین پاشیده‌ایم و هر دو طرف را تقویت می‌کنیم. فرودستان ایران به یک انقلاب واقعی نیاز دارند و نه انتخاب بین ستمگران!

نه به دخالت امپریالیسم آمریکا در ایران و نه به جمهوری اسلامی!

مردم تحت ستم ایران به یک انقلاب واقعی برای سرنگون کردن رژیم جمهوری اسلامی و کوتاه کردن دست امپریالیست‌ها از ایران نیاز ضروری دارند.

سرنگونی رژیم مستبد جمهوری اسلامی هم ممکن و هم ضروری است!

وظیفه ما: تسریع ساختن جنبشی برای انقلاب کمونیستی، آماده‌سازی زمینه، آماده‌سازی مردم از طریق ساختن هسته‌های ۳ تا ۵ نفره برای بوجود آوردن و آماده‌سازی پیشاهنگ(حزب)!

گروه کمونیست‌های انقلابی سنتز نوین کمونیسم در ایران

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵ ماه مه ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com