به کمپین نجات هوشمند علی پور بپیوندید!

اطلاعيه
May 14, 2019

به کمپین نجات هوشمند علی پور بپیوندید!

روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ هوشمند علی پور و محمد استاد قادر بهمراه آقای علی ساکنی وکیل مدافع این دو زندانی در بازپرسی شهر سنندج به اتهام بغی تفهیم اتهام شدند،همچنین محمد و هوشمند آخرین دفاعیات خود را تسلیم بازپرس پرونده کردند.


به احتمال زیاد در روزهای آینده که پرونده شان به دادگاه انقلاب منتقل خواهد شد، باید در انتظار زمان جلسه رسیدگی و برگزاری اولین محاکمه خود باشند.

هوشمند علی پور و محمد استاد قادر دو فعال سیاسی بوده که در تاریخ ۱۲ مرداد ماه سال گذشته در عین یک گشت سیاسی به کمین نیروهای امنیتی رژيم جمهوری اسلامی افتاده، درحالیکه مورد اصابت گلوله و گاز اشک‌آور قرار می‌گیرند هردو زخمی و دستگیر می شوند.


از زمان دستگیری آنان تا به امروز بارها و بارها مورد شکنجه های مختلف، جسمی و روحی قرار گرفته اند و زیر شدیدترین شکنجه ها چندین بار از آنان اعترافات اجباری در تلويزيون های جمهوری اسلامی گرفته شده و به این شکل پرونده‌ های امنیتی سنگینی همراه با اتهامات وارده برای هر دوی آنان شکل گرفته است.


پیش تر عفو بین الملل ضمن محکوم کردن هرگونه شکنجه و آزار و اذیت این دو زندانی و همچنین اعترافات اجباری که در زیر شکنجه از آنان گرفته شده را محکوم و ضمن درخواست به رسمیت شناختن یک محاکمه عادلانه در روند رسیدگی به پرونده آنان، جمهوری اسلامی را مسئول حفظ جان این دو زندانی سیاسی دانسته و حق برخورداری از یک دادرسي عادلانه و بی‌طرف برای آنان شده است.


 کمپین نجات هوشمند علی پور کلیه اعترافات اجباری و شکنجه هایی را که بر این دو زندانی سیاسی روا شده را محکوم و خواهان آزادی بی قید و شرط هوشمند علی پور و محمد استاد قادر-آواره می باشد.


خانواده‌ های این دو زندانی در وضعیت نامناسب روحی و نگرانی زیادی به سر می‌برند، عزیزانشان در شکنجه‌ گاه های جمهوری اسلامی زندانی هستند و از جامعه جهانی در خواست حمایت و کمک دارند تا جان فرزندانشان را نجات دهند.


برای نجات هوشمند علی پور و محمد استاد قادر-آواره به این کمپین بپیوندید و با فشار و اعتراضات خودمان نگذاریم جمهوری اسلامی جان این عزیزان را بگیرد.

کمپین نجات هوشمند علی پور

سه شنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴ می ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com