اطلاعیه عصيان به مناسبت اعتراضات دانشجویان دانشگاه تهران علیه حجاب اجباری

اطلاعيه
May 13, 2019


بترسید بترسید – ما همه با هم هستیم!
 
از عصیان زنان علیه حجاب اجباری دفاع می کنیم!

چهل سال پس از خروش زنان در 8 مارس 1357 علیه فرمان حجاب اجباری و در سالگرد خیزش دی ماه 96 زحمتکشان و فرودستان و سالگرد جنبش سرفراز زنان خیابان انقلاب، در زمانۀ اعتلای مبارزات و اعتصابات و تظاهرات کارگران، معلمان، کشاورزان، دانشجویان، بازنشستگان و دیگر قشرهای اجتماعی و صنفی، خواهان دفاع از مبارزات  زنان ایران علیه حجاب اجباری هستیم.
 مبارزه با حجاب اجباری در ایران را، در پیوند با هر شکلی از تحقیر و ستم بر زنان و پدرسالاری در سراسر جهان از دولتها و باندهای بنیادگرای اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا تا مردسالاری و سکسیسم دولتهای سرمایه داری و فاشیستهای مسیحی و دست راستی در آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و شرق دور پیش خواهیم برد.

ما زنان و مردان پشتیبانِ جنبش علیه حجاب اجباری و حامی برابری زن و مرد:
1- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با تفتیش عقاید، تحمیل باور و اندیشه، تحمیل دین و سبک زندگی اجتماعی مردم و در دفاع از آزادی های فکری، اجتماعی و تنوع سلایق و گرایشات جنسی و حقوق ال.جی.بی.تی ها پیوند می زنیم.
2- مبارزه با حجاب اجباری را به  مبارزه با شکنجه و زندان، سرکوب و دستگیری فعالین سیاسی و اجتماعی و صنفی، و در دفاع از آزادی های سیاسی و آزادی همۀ زندانیان سیاسی و عقیدتی پیوند می زنیم.
3- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با جنگهای ویرانگر ارتشهای امپریالیستی و ارتجاعی منطقه در خاورمیانه و نزاعها و اختلافات دینی و فرقه ای از سوریه و عراق تا یمن و افغانستان و برای دستیابی همۀ مردم به علم و آگاهی در برابر جهل و خرافۀ دینی و تاریک  اندیشی و جدایی دین از دولت، پیوند می زنیم.
4- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با بیکاری، فقر و محرومیت، دزدی و فساد اقتصادی،استثمار و به غارت بردن دسترنج کارگران، معلمان، کشاورزان و کودکانِ کار و در دفاع از رفاه، برابری و امنیت اقتصادی و اجتماعی همه مردم پیوند می زنیم.
5- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با هرشکل تبعیض ملی، فرهنگی و دینی علیه کردها، عربها، ترکها، افغانستانی ها، ترکمنها، بلوچها، دراویش، بهاییان و غیره و در دفاع از برابری و آزادی همه ملل و فرهنگهای ساکن ایران و منطقه پیوند می زنیم.
6- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با  نابودی محیط زیست و به تاراج بردن طبیعت توسط روابط تولیدی سرمایه داری که مولدِ رانت خواری و فساد است و در دفاع از هوای پاک و بازسازی و احیای تالابها، رودخانه ها، دریاچه ها، کوه ها و جنگلها  برای نسلهای آتی مردم جهان پیوند می زنیم.
پس «بترسید بترسید – ما همه با هم هستیم»!
آزادی زن، مسالۀ کلِ جامعۀ بشری است. جامعه ای که نیمی از جمعیت آن شهروند درجه دوم به حساب می آید، جامعه ای عقب مانده و خفقان آور است. هزاران سال پیش، فرودستی اجتماعی زن همراه با ظهور مالکیت خصوصی و استثمار به جود آمد. امروز، روابط مردسالارانه و پدرسالارانه، و هر معضل اجتماعی دیگر مانند جنگ های امپریالیستی و نابودی محیط زیست جملگی ریشه در  عملکرد روابط تولیدی سرمایه داری دارند. پس، ما خواهان جهانی بدون استثمار و بهره کشی، بدون تبعیض و ستم و سرکوب، بدون جنگ و نابودی محیط زیست هستیم. جامعه ای که نه فقط هر زن بلکه هر انسانی فارغ از جنسیت، هویت و ملیت، باور و عقیده، یک انسان کامل محسوب شده و در آن، امکانات همسان برای کل بشریت در مسیر یک زندگی انسانی و بالفعل کردن توانایی ها، خلاقیتها و امیدهایش فراهم است. جامعه ای که شکوفایی هر انسان، شرط شکوفایی همگان است.
ما همه فعالین  زن و مرد جنبش های اجتماعی گوناگون را فرا می خوانیم که  به مبارزه برای لغو بی قید و شرط حجاب اجباری،  لغوقوانین زن ستیز شریعت و همه اشکال ستم بر زن بپیوندند و از آن حمایت کنند. هیچ کس بدون الغای فرودستی زن نسبت به مرد، رها نخواهد شد و مبارزه برای برابری زن و مرد، مبارزه همه زنان و مردان است.

نه به حجاب اجباری! زنده باد آزادی و برابری!
ما زنان آزاده – از حجاب اجباری – بیزاریم بیزاریم!
عصیان، خیابان، جای زنان همینجا است!
فقر، حجاب، استثمار – آماج یک پیکارند!
زن، کارگر، دانشجو – اتحاد اتحاد!

Osyan.osyan@gmail.com        ایمیل آدرس


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com