افغانستانی های مقیم ایران نباید تاوان تحریم و بحران جمهوری اسلامی را بپردازند

حزب كمونيست كارگرى ايران
May 11, 2019

افغانستانی های مقیم ایران نباید تاوان تحریم و بحران جمهوری اسلامی را بپردازند

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در یک گفتگوی تلویزیونی با وقاحت کم نظیری اعلام کرد که در صورت افت شدید درآمدهای جمهوری اسلامی در اثر تحریم‌های آمریکا، پناهندگان افغانستانی را اخراج خواهند کرد. روحانی نیز گفته است در صورتی که منافع ایران تامین نشود نمیتواند هزینه پذیرش پناهندگان را بپردازد و غیر مستقیم کشورهای اروپایی را تهدید کرده که مرزها را برای صدور مواد مخدر و تروریسم به اروپا باز خواهد گذاشت.

 

رفتار بیشرمانه حکومت تروریست اسلامی علیه پناهجویان افغانستانی هیچ ربطی به کاهش درآمدهای حکومت ندارد. عراقچی و روحانی بیشرمانه میگویند هزینه سنگینی صرف افغانستانی ها میکنند اما بطور واقعی این افغانستانی ها هستند که توسط کارفرمایان و جمهوری اسلامی شدیدا استثمار میشوند و منبع سود مفتخوران حاکم هستند. سیاست های فاشیستی علیه افغانستانی ها از بدو سر کار آمدن جمهوری اسلامی در دستور حکومت بوده و انواع تحقیرها،‌ توهین ها و ممنوعیت ها را بطور سیستماتیکی علیه آنها اعمال کرده است. محرومیت از حق شهروندی، محرومیت از اسکان در ۱۷ استان و ۳۶ شهر ایران، محرومیت از برخی رشته‌های تحصیلی و گرفتن شهریه‌های سنگین از دانش آموزان و دانشجویان افغانستانی، محرومیت از استخدام در ادارات دولتی، بی‌شناسنامه کردن قریب به یک میلیون کودک به جرم داشتن پیشینه افغانستانی، به کار گرفتن صدها کودک با پیشینه افغانستانی در دپوهای بازیافت زباله و سربازگیری و اعزام به جبهه‌های جنگ در سوریه و عراق، گوشه‌ای از سیاست تماما فاشیستی و جهنمی است که جمهوری اسلامی در حق مهاجرین و پناهندگان افغانستانی آفریده است. اما تهدید به اخراج مهاجران افغانستانی در شرایط امروز گروکشی آشکاری برای فشار به دولت های اروپایی است که چنانچه با جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا همراهی نکنند دروازه ها را برای پناهنده شدن افغانستانی ها به اروپا و همینطور صدور تروریسم و مواد مخدر به اروپا باز میکند. باید قاطعانه در مقابل این سیاست کثیف و جنایتکارانه ایستاد و اجازه نداد میلیون ها افغانستانی زجر کشیده قربانی تحریمها و گرو کشی رژیم علیه اروپا بشوند.

 

نباید اجازه دهیم جمهوری اسلامی مهاجرین افغانستانی را قربانی تحریمها و تنش جنگی و معامله و گرو کشی رژیم علیه اروپا کند. حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و سیاست های جنایتکارانه اش علیه مهاجرین افغانستانی را شدیدا محکوم میکند و از همه مردم آزادیخواه در ایران و در سراسر جهان می خواهد مهاجرین افغانستانی را تنها نگذارند و همبستگی با آنها را تقویت کنند. جمهوری اسلامی عامل فقر و محرومیت شدید نه تنها کارگران افغانستانی بلکه مسئول فقر و محرومیت بیش از هفتاد میلیون کارگر و مردم زحمتکش است. حزب از کلیه مردم آزاده و تشکل‌های کارگری و معلمان و دانشجویان میخواهد متحد و یکپارچه و به هر شکل که میتوانند در مقابل این سیاست ها بایستند و از حقوق شهروندی افغانستانی های مقیم ایران حمایت کنند. این بخشی از تلاش برای تحکیم اتحاد در صفوف مردم برای سرنگونی حکومت نحس و ضدانسانی جمهوری اسلامی است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱ مه ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com