صدای دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر باشیم / کمپین نجات هوشمند علی پور‎

اطلاعيه
April 15, 2019

کمپین نجات هوشمند علی پور‎

صدای دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر باشیم.

در تاریخ ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۷، سال گذشته هوشمند علی پور و محمد استاد قادر در نزدیکی شهر بانه دستگیر شدند.

هوشمند و محمد دو فعال سیاسی بوده که در انجام امور تشکیلاتی و سیاسی در کمین نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار گرفته و در حالیکه هدف تیراندازی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند محمد استاد قادر معروف به ( آواره) زخمی و درنتیجه هوشمند که در حال کمک به دوست زخمی اش بوده هر دو دستگیر و مورد شکنجه های زیادی قرار می گیرند.


از آنجا که این دو زندانی سیاسی قبلأ در اقلیم کردستان عراق علیه گروه تروریستی داعش مبارزه می کردند، هوشمند چند بار مجروح شده بود و برای فعالیت سیاسی به کردستان ایران وارد می‌شوند و سرانجام شناسایی شده و تا به‌ امروز در بازداشتگاه های اداره اطلاعات شهر سقز و در حال حاضر هم در زندان مرکزی شهر سنندج بسر می‌برند.


در چند ماه اول از دستگیری این دو زندانی اجازه هیچگونه تماس تلفنی و یا حق ملاقات به آنها داده نمی شد. با اعلام کمپین نجات هوشمند علی پور و محمد استاد قادر و رسانه ای کردن وضعیت این دو زندانی و فشارهای زیاد در نتیجه مقامات دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی اجازه تماس و قرار ملاقات با اعضای خانواده این دو زندانی را صادر و همچنین حق داشتن وکیل انتخابی آنان را پذیرفته شد.

اما این دو زندانی بشدت شکنجه شده اند و کماکان شکنجه های روحی و جسمانی آنان ادامه دارد. خانواده های آنان در وضعیت بسیار نگران کننده و دشواری از نظر روحی و روانی به سر می‌برند و خواهان روشن تر شدن وضعیت فرزندانشان  و همچنین دسترسی به یک عدالت اجتماعی و انسانی و به امید آزادی عزيزان زندانی شان هستند.

چند بار از هوشمند علی پور و محمد استاد قادر به اجبار و زیر شدیدترین شکنجه ها اعترافات اجباری و تلویزیونی گرفته شده که مغایر با قوانین حقوق بشری و اصول انسانی بوده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار قانونی است.


در زمان دستگیری این دو زندانی را در شهر سقز و در بازپرسی و زندان عمومی این شهر بارها و بارها مورد بازجویی و بازپرسی قرار داده اند. در نتیجه جهت انجام بازجویی های بیشتر و عدم صلاحیت دادسرای شهر سقز نسبت به پرونده این دو زندانی آنان را به شعبه دوم بازپرسی و دادسرای عمومی شهر سنندج منتقل میکنند تا روند تکمیلی پرونده و بازجوئی آنان در این شهر انجام بگیرد.

وکیل قانونی و اختیاری آنان آقای علی ساکنی مرتبا با این دو زندانی از داخل زندان و بصورت حضوری در ارتباط است و آخرین دفاعیات آنان هم گرفته شده است.


آخرین خبر از وضعیت پرونده هوشمند علی پور و محمد استاد قادر این است که پرونده هر دو آنها در حال حاضر روانه شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج شده و در آنجا به ثبت رسیده است. از این رو هوشمند و محمو در انتظار جلسه رسیدگی به پرونده شان در شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج می باشند، اما هنوز زمان و تاریخ جلسه رسیدگی به پرونده های آنان مشخص نشده است.


ما از همه انسانهای آزادیخواه، برابری طلب و مدافعین حقوق بشر، کلیه سازمان ها و جریانات سیاسی، مردم در کردستان و سراسر ایران دعوت می‌کنیم صدای دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر باشید و خانواده های این دو زندانی را حمایت کنیم تا بتوانیم برای نجات جان این دو زندانی تلاش‌های موثری را به پیش ببریم.

کمپین نجات هوشمند علی پور

یکشنبه ۱۴ آوریل ۲۰۱۹- ۲۵ فروردین ۱۳٩۸


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com