سیل اخیر و مقابلۀ مسلحانه مردم سوسنگرد با جمهوری اسلامی

چريکهای فدائی خلق ايران
April 05, 2019

سیل اخیر و مقابلۀ مسلحانه مردم سوسنگرد
با جمهوری اسلامی

بر اساس گزارشات منتشره و ویدئو هایی که در شبکه های اجتماعی پخش شده اند ، ساعت یک و نیم بامداد چهارشنبه ۱۴ فروردین، یگان‌های سپاه به مردم سیل زده در سوسنگرد حمله کرده و در جریان درگیری ای که بین این نیروی مسلح ضد خلقی جمهوری اسلامی و مردم محروم و مصیبت دیده سوسنگرد پبش آمد، تعدادی از مردم محل به ضرب گلوله کشته و زخمی‌ شدند. درگیری آنجا شروع شد که نیرو های سپاه قصد تخریب سیل بند هائی را داشتند که روستائیان حوالی رودخانه کرخه نزدیک روستاهاى عرب نشین جلیزى، صگور و شاجریه در دشت آزادگان برای محافظت از زمین های کشاورزی خود بر پا کرده بودند.
دلیل تخریب سیل بندهای روستائیان از طرف سپاه ضدخلقی، محافظت از تاسیسات نفتی دشت آزادگان بود که در خدمت تأمین منافع سرمایه داران قرار دارد. برای این منظور آنها به زور اسلحه سعی کردند مسیر سیل را به طرف مزارع و زندگی مردم جهت دهند و هنگامی که با اعتراض روستائیان مواجه شدند به سوی آنها آتش گشودند.  ولی این برخورد جنایتکارانه با مقاومت مسلحانه به حق مردم روستا مواجه شده و موجب زخمی شدن تعدادی از پاسداران مزدور جمهوری اسلامی گردید.
در این نبرد خونین از آنجا که نیروهای مسلح رژیم به لحاظ نظامی نسبت به روستائیان بی سازمان دست بالا را داشتند، سرانجام یگان مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تی ان تی (TNT) سیل بند هائی که مردم درست کرده بودند را تخریب و عملا جهت سیل را بسمت مزارع و زندگی مردم کانالیزه کرده و زمینه را برای نابودی مزارع و احشام روستائیان و خود آنان آماده نمود.
رژیم جمهوری اسلامی نه تنها در رابطه با ایجاد زیر ساخت های لازم برای پیشگیری از خسارات سیل، کاری انجام نداده و بر عکس در مناطقی مسیل های طبیعی را به نفع سرمایه گذاری های سرمایه داران از بین برده است ، بلکه پس از وقوع سیل نیز که طی آن خانواده های زیادی عزیزان خود را از دست داده و از نظر شرایط زندگی به خاک سیاه نشسته‎اند، کاری برای التیام زخمها و مصایب مادی و معنوی وارد بر زندگی مردم انجام نداده است. مأموران این رژیم نه تنها هیچ کمکی به مردم مصیبت دیده نکرده و نمی کنند بلکه هر جا هم که حضور می یابند درست علیه منافع مردم و در جهت مصالح دزدان حاکم عمل می کنند.
بی شک برخورد جنایتکارانه اخیر مزدوران مسلح جمهوری اسلامی با توده های سیل زده در سوسنگرد ، بار دیگر ماهیت رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و نیرو های نظامی اش را به آشکاری در مقابل دید همه مردم تحت ستم ایران قرار داده و بر ضرورت تشکل و سازماندهی مسلحانه توده ها به منظور سرنگونی جمهوری اسلامی و ایجاد جامعه ای که در آن خواسته های برحق مردم متحقق شود را به آنان یادآوی می کند.
آگاهی مردم سیل زده ایران نسبت به نقش مستقیم دزدان حاکم بر کشور در خرابی های صورت گرفته و ابعاد وسیعی که این فاجعه به خود گرفته است از یک طرف و عدم کمک رسانی دولتی و حتی ممانعت ارگان های دولتی از رسیدن کمک های مردمی به دست مردم مصیبت دیده از سیل، سبب شده است که سردمداران و وابستگان به جمهوری اسلامی به هر منطقه سیل زده ای که پا می گذارند با خشم و نفرت مردم مواجه شوند؛ برخورد مملو از خشم و کینۀ به حق مردم نسبت به ایادی جمهوری اسلامی به حدی جدی و سلحشورانه است که محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پس از بازدید از وضعیت سیل در شهرستان پلدختر در استان لرستان در حین صحبت با رئیس ستاد کل نیرو های مسلح اعتراف می کند که: "هیچ مسئول دولتی جرات نمی‎کنه بره اونجا، وضع وحشتناکه، من به یک شکلی تونستم از دستشون درآم بیرون" و یا در ویدئو هائی که از سفر محسن رضائی فرمانده پیشین سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به پلدختر در شبکه‎های اجتماعی منتشر شده است مردم با فریاد "بی شرف" از وی استقبال می کنند.
رسوائی جمهوری اسلامی در بحران ایجاد شده در جریان سیل اخیر، نفرت مردم از این رژیم را چندین برابر کرده و آنچنان مردم را "ناراحت و عصبانی" (بنا به اعتراف محمد پاکپور ، فرمانده نیروی زمینی سپاه) نموده است که اگر در سوسنگرد آنها در مقابل سپاه به مقاومت مسلحانه مبادرت کردند به گزارش "باشگاه خبرنگاران جوان" سردار خادم سیدالشهداء، فرمانده قرارگاه مقدم جنوب کربلا در صحفه را مورد حمله مسلحانه قرار دادند ، به طوری که محافظان نامبرده به زحمت توانستند وی را از منطقه خارج کرده و او را به "نقطه امن، انتقال" دهند.
بی تردید موارد یاد شده در فوق تنها بیانگر گوشه کوچکی از شرایط بحرانی ای می باشد که با سیل اخیر شدت یافته و رسوائی جمهوری اسلامی و ماهیت ضد خلقی آن را با عریانی هر چه بیشتری در مقابل دید همگان قرار داده است. این واقعیت انکار ناپذیری است که نه فقط مردمان مصیت دیده از سیل، بلکه اکثریت مردم ایران مرکب از کارگران و زحمتکشان که به خاطر حرص و آز سردمداران دزد و فاسد جمهوری اسلامی همه چیز خود را از دست داده و می دهند، بیش از پیش آماده اند تا با قهر انقلابی و توسل به سلاح،  آخرین برگ زندگی این دیکتاتوری لجام گسیخته را ورق زنند. اما درک این واقعیت به منزلۀ هشداری به کارگران آگاه و مبارز و روشنفکران متعهد می باشد تا وظیفه سنگین خود را در قبال توده های رنجدیده مردم دریافته و در جهت ایجاد گروه های سیاسی - نظامی و تداوم راه سترگ اما در نیمه راه مانده چریکهای فدائی خلق در دهه پنجاه قدم های عملی بردارند - چرا که تنها از این طریق می توان به سازماندهی توده ها، ایجاد حزب طبقه کارگر و ارتش خلق و در نهایت نابودی سیستم سرمایه داری در ایران و برپائی سوسیالیسم در کشور نایل آمد و از شر جمهوری اسلامی و هر رژیمی که با تفاوت های ظاهری با این رژیم، مدافع سیستم سرمایه داری در کشور باشند، خلاصی یافت. 
ما ضمن قدردانی از همه مردمان شریف ایران که در شرایط وخیم اقتصادی کنونی با دستی باز به کمک سیل زدگان می شتابند همدردی و همبستگی خود را با توده های مصیبت دیده از این سیل ابراز می داریم.  به امید اینکه سیل خانه خراب کن کنونی که چنین خشم و نفرت توده ها را نسبت به رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی فزونی بخشیده به جاری شدن سیل بنیان کن مردم معترض و رزمجوی ایران در مقابل همه دشمنانشان منجر گردد.
جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد!

چریکهای  فدایی خلق ایران
15 فروردین 1398 – 4 آوریل 2019


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com