جاری شدن سیل و رسوائی هر چه بیشتر جمهوری اسلامی

چريکهای فدائی خلق ايران
March 27, 2019

جاری شدن سیل و رسوائی هر چه بیشتر جمهوری اسلامی
با جاری شدن سیل در مناطق مختلف کشور که مصیبت های فراوان دلخراشی برای مردم رنجدیده ایران به بار آورده است، چهره رسوای رژیم ضد خلقی جمهوری اسلامی رسواتر گشت. ابتدا در آغاز سال نو بارش بارانهای شدید و سر ریز کردن رودخانه ها در استانهای گلستان، مازندران و خراسان به جاری شدن سیل مهلکی انجامید. این سیل مرگبار صدمات وسیعی به مردم این مناطق وارد ساخت به طوری که روستا هایی کاملا زیر آب رفتند و تعداد زیادی  کشته و مجروح شدند. هنوز اخبار سیل در استانهای شمالی بدرستی پخش نشده بود که اخبار دردآور دیگر مبنی بر جاری شدن سیل در شیراز و خرم آباد و اصفهان و ... و ابعاد وسیع صدمات وارده به جان و مال توده ها و کشته شدن و گم گشتن کودکان در جریان سیل، همه را در بهت و خشم فرو برد.
واضح است که به هنگام وقوع بلایای طبیعی ای چون سیل وظیفه دولت هاست که اقدامات لازم را برای کاستن از شدت خسارت به مردم انجام دهند. اما تحت سلطه رژیم جمهوری اسلامی در حالیکه هر یک از مقامات دولتی ادعاهائی مبنی بر کمک رسانی به مردم و اتخاذ تدابیری جهت کاهش خسارات می کنند و از جمله رئیس سازمان مدیریت بحران در گفتگو با صدا و سیما مدعی شد که "تدابیری اندیشیده شده تا خسارات حداقلی باشد"، در واقعیت امر چنین نبود و نیست.  چنانچه، ویدئو هائی که از جاری شدن سیل در ترکمن صحرا و گرگان در شبکه های اجتماعی پخش شدند و حاوی روایت های شاهدان عینی می باشند گواهی هستند بر این واقعیت که تمام وعده های مسئولین دولتی دروغ بوده و نه اقدامی برای کاهش خسارت به مردم صورت گرفته و نه هیچ کمکی به موقع به سیل زدگان رسیده است. برای نمونه در یکی از این ویدئو ها پیرمرد ترکمنی اظهار می کند که برای درخواست کمک به فرمانداری رفته اما آنها وی را از آنجا بیرون کرده‌اند. در چنین وضعی است که مردم با شناخت درست خویش از ماهیت ضد مردمی رژیم جمهوری اسلامی، هر آنچه که از دستشان بر می آید را برای کمک و کاستن از درد و رنج قربانیان سیل انجام می دهند.
با توجه به این واقعیت که  وقوع سیل و زلزله و بلایای مشابه در جوامع مختلف یک امر طبیعی ست، اما انتظار طبیعی مردم از کسانی که گرداننده دولت می باشند این است که قبل از وقوع چنین حوادثی با پیش بینی های لازم زیر ساخت های ضروری ایجاد نموده و حداکثر امکانات و زمینه را برای مقابله با این حوادث فراهم نمایند تا از شدت خرابیها و ابعاد صدمات جانی و مالی وارد بر زندگی قربانیان کاسته شود و مهمتر از آن اینکه به محض رخ دادن این حوادث به کمک مردم سانحه دیده بشتابند. اما در ایران، از مسئولین دولتی فاسد جمهوری اسلامی چنین انتظاری نمی رود و به همین خاطر جاری شدن سیل در کشور (که علاوه بر استانهای شمالی برخی از  استانهای دیگر  را نیز فرا گرفته) به مثابه حادثۀ طبیعی همچون هر حادثه در ابعاد اجتماعی افشاگر چهره ضد مردمی سردمداران جمهوری اسلامی گشته است. وقوع سیل باعث شد که سودجوئی های مقامات این رژیم و ریاکاری های سردمداران جمهوری اسلامی و صدمات ناشی از آن بر جان و مال مردم رنجدیده ما بار دیگر در مقابل چشم همگان قرار گیرد.  کما اینکه هم اکنون گفته می شود که که مسئولین دزد و جنایتکار جمهوری اسلامی که همواره به هر طریقی در فکر پر کردن جیب های گشاد خود بوده اند نه تنها زیر ساخت های لازم را تدارک ندیده اند بلکه با تخریب جنگل ها و سد سازی های کارشناسی نشده، محیط زیست را آنچنان تخریب کرده اند که هر حادثه طبیعی صدمات مهلکی به مردم وارد می سازد.
رژیمی که در چهل سال گذشته تمام ثروت های جامعه را صرف پیشبرد سیاست های امپریالیستی، از سیاست های جنگی آنها در منطقه خاورمیانه گرفته تا سیاست های اقتصادی بانک جهانی و صندوق بی المللی پول، می کند و برای تحت سلطه نگاه داشتن توده ها و خفه کردن هرگونه صدای آزادیخواهانه مردم میلیاردها تومان صرف نیروهای مسلح سرکوبگر خود می نماید، محیط زیست را نیز تخریب نموده و شرایطی به وجود آورده است که به همانگونه که شاهدیم نتایج هر حادثه طبیعی به فاجعه ای دردناک بدل می شود. وقوع سیل یک بار دیگر نشان داد که تا زمانی که سردمداران جمهوری اسلامی در قدرت هستند، درد های مردم ما پایانی نخواهد داشت.
چریکهای فدائی خلق ضمن همدردی با قربانیان این فاجعه بار دیگر بر این واقعیت تاکید می کنند که راه برون رفت از بختکی که جمهوری اسلامی شکل داده تنها و تنها مبارزه برای نابودی این رژیم جنایتکار می باشد.
چریکهای فدایی خلق ایران
چهارم فروردین 1398


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com