اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ اسفند ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
March 16, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 25 اسفند ماه 1397

- تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه  نسبت به عدم اجرای حکم دادگاه درباره هیات مدیره تعاونی مسکن مقابل ساختمان معاونت اجرایی قوه قضاییه

- درخواست تجدیدنظر برای حکم شلاق جعفر عظیم‌زاده

- تجمع اعتراضی کشاورزان استان هرمزگان نسبت به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی مقابل استانداری

- اهالی خشمگین هشتبندی وحومه در اعتراض به نا ایمن بودن جاده و وعده های توخالی مسئولان با تجمع  درمحور میناب - ‌هشتبندی مسیر تردد وسایل نقلیه را مسدود کردند

- تجمع اعتراضی اهالی محله و اولیا دانش آموزان زعفرانیه تهران، نسبت به ساخت غیرمجاز مجتمع مسکونی در فضای سبز

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه  نسبت به عدم اجرای حکم دادگاه درباره هیات مدیره تعاونی مسکن مقابل ساختمان معاونت اجرایی قوه قضاییه

روزشنبه بیست وپنجم اسفند ماه،جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه  دراعتراض به عدم اجرای حکم دادگاه درباره هیات مدیره تعاونی مسکن دست به تجمع مقابل ساختمان معاونت اجرایی قوه قضاییه زدند

گزارش کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه بقرارزیزراست:

تجمع کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مقابل ساختمان معاونت اجرایی قوه قضاییه در اعتراض به معطل ماندن بی جهت پرونده در دادگاه.

مدیرعامل شرکت واحد و هیات مدیره تعاونی که مجموعه ای از مدیران شرکت واحد هستند با اعمال نفوذ و قدرت با سوء استفاده از نوشته ای که تاریخ امضاهای آن نیز مخدوش و غیر واقعی است از دادگاه دستور موقت برای جلوگیری از اجرای رای قطعی را گرفته اند.

مدیریت شرکت واحد و تعاونی مسکن بصورت غیرقانونی عضویت کارگران را در تعاونی مسکن نپذیرفته اند و کارگران را در مجمع عمومی تعیین هیات مدیره مشارکت نمی دهند. بر اساس شکایت کارگران بعد از چهار سال رای بر حقانیت کارگران صادر شده است اما با اعمال نفوذ مدیریت شرکت واحد در اداره تعاون مجمع عمومی برای مدتی به تعویق افتاد تا مدیریت شرکت واحد واحد فرصت داشته باشد تا با نفوذ در دادگاه دستور موقت اجرای رای را بگیرد.

شنبه ۹۷/۱۲/۲۵

*درخواست تجدیدنظر برای حکم شلاق جعفر عظیم‌زاده

محمدعلی جداری فروغی وکیل جعفر عظیم زاده ازدرخواست تجدیدنظر برای حکم 30 ضربه شلاق جعفر عظیم‌زاده خبر داد.

محمدعلی جداری فروغی روز25اسفند،طی تماس تلفنی با خبرنگار رسانه ای گفت: پیرو حکم صادره از شعبه 1190 دادگاه کیفری 2 تهران در مورد 30 ضربه شلاق برای جعفر عظیم‌زاده با عنوان غیبت از مرخصی، امروز مراتب تجدیدنظرخواهی خود را اعلام داشته و امیدواریم در دادگاه تجدیدنظر این حکم فسخ شود.

*تجمع اعتراضی کشاورزان استان هرمزگان نسبت به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی مقابل استانداری

صبح روزشنبه25اسفند،جمعی از کشاورزان استان هرمزگان با تجمع مقابل استانداری اعتراضشان را نسبت به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی،بنمایش گذاشتند.

براساس گزارشات رسانه ای شده،یکی از تجمع کنندگان با اشاره به تصمیم دولت مبنی برممنوعیت صادرات گوجه فرنگی،گفت: صادرات گوجه فرنگی به خارج ازکشور، قبل و بعد از برداشت محصول هرمزگان در استان‌های بوشهر و کرمان بلامانع صورت می گرفته اما اکنون در زمان فصل برداشت شاهد ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی هرمزگان هستیم.

وی با بیان اینکه کارخانه‌داران رب گوجه‌فرنگی و گلخانه داران با لابی‌گری  مانع از صادرات محصول هرمزگان به خارج از کشور شده‌اند، گفت: تنها گلخانه داران مجوز صادرات محصول دارند از این رو گلخانه داران و صنایع تبدیلی محصول گوجه‌فرنگی را با قیمت ناچیزی از کشاورزان هرمزگان خریداری می کنند که موجب ضرر و زیان به گوجه کاران می شود.

این کشاورز معترض افزود: دلالان با ورود به بازار، محصول گوجه فرنگی با قیمت حداقلی از کشاورز خریداری می کنند و به عنوان محصول گلخانه‌ای صادرات می‌کنند.

وی یادآور شد: حدود 20 هزارنفر دراستان هرمزگان در زمینه تولید و کشت گوجه‌فرنگی فعالیت دارند که ادامه وضع موجود ضربه جبران ناپذیری بر پیکر کشاورزی استان هرمزگان وارد  می کند.

این کشاورز معترض تصریح کرد: هم اکنون تولید هر کیلو محصول گوجه‌فرنگی دو هزار و 200 تومان برای کشاورز  هزینه در بردارد اما با قیمت یک هزار و 400 تومان از گوجه کار خریداری می‌شود و در بازار بین سه الی چهار هزار تومان فروخته می‌شود.

وی گفت:گوجه کاران هرمزگانی به پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی با کشت گونه صادراتی امکان عرضه محصول را در بازارهای عراق فراهم کردند و قراردادها نیز با طرف عراقی بسته شده اما اکنون با وضع قانون ممنوعیت صادرات امکان فروش محصول در بازار هدف را نداریم و در داخل نیز بازارپسند نمی باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان صدایمان را نمی شنوند و به وعده پیگیری بسنده می‌کنند تصریح کرد:تلاش ها و پیگیری های گوجه کاران برای رسیدگی به این مشکل بی نتیجه مانده همچنین در سفر اخیر وزیر کشور در هرمزگان خواستار درمیان گذاشتن مشکل با رحمانی فضلی بودیم که با ممانعت مسئولان استان  این امر محقق نشد.

*اهالی خشمگین هشتبندی وحومه در اعتراض به نا ایمن بودن جاده و وعده های توخالی مسئولان با تجمع  درمحور میناب - ‌هشتبندی مسیر تردد وسایل نقلیه را مسدود کردند

روز شنبه بیست وگنجم اسفند ماه،جمعی از اهالی خشمگین هشتبندی وحومه در اعتراض به نا ایمن بودن جاده، تصادف‌های متعدد و وعده های توخالی مسئولان مبنی بر مرمت با تجمع در محور میناب - هشتبندی این جاده مسیر تردد را مسدود کردند و خواستار اصلاح و ایمن‌سازی این محور شدند. این تجمع و انسداد راه بیش از یک ساعت بدرازاکشید.

براساس گزارشات منتشره،جاده هشتبندی به‌عنوان یکی از راه‌های مهم شرق استان هرمزگان مورد توجه بوده و روزانه شاهد عبور خیل وسایل نقلیه سبک و سنگین از این جاده هستیم.

اما به دلیل عدم توجه مسؤولان علیرغم وعده وعیدهای مسئولان مبنی بر مرمت این جاده شاهد تصادفات و حوادث ناگوار مکرر منجر به مرگ هستیم .

شهرهشت بندی در 65کیلومتری شهرستان میناب در استان هرمزگان واقع شده است.

*تجمع اعتراضی اهالی محله و اولیا دانش آموزان زعفرانیه تهران، نسبت به ساخت غیرمجاز مجتمع مسکونی در فضای سبز

روز شنبه بیست وپنجم اسفند ماه،اعتراض جمعی از اهالی محله و اولیا دانش آموزان زعفرانیه تهران دراعتراض به ساخت غیرمجاز مجتمع مسکونی در فضای سبز زعفرانیه و ایجاد مشکلات مختلف برایشاندست به تجمع در این محله زدند.

تجمع کنندگان خواهان برخورد قضایی با ساخت غیر قانونی این مجتمع مسکونی 26طبقه در فضای سبز، مانع از جانب شهرداری تهران شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com