پیام به مناسبت نوروز ١٣٩٨

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه
March 16, 2019

پیام انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه به مناسبت نوروز ١٣٩٨

در پایان سال 97 و در آستانه شروع سال 98 قرار داریم. سال 97 به پایان خود نزدیک می شود و طبقه کارگر و اکثریت جامعه یک سال پر مشقت از همه لحاظ را سپری نمود. سال افزایش 300 الی 400 درصدی قیمتها، سال عمیق تر شدن دره فقر و گرسنگی، افزایش آمار بیکاری چند میلیونی، کودکان کار، اعتیاد، تن فروشی و خودکشی برای اکثریت  و سال افزایش آمار و ارقام افسانه ای دزدی ها و غارت ثروت اجتماعی و عمومی توسط مقامات و مسولان حکومتی و در عین حال سال تشدید سرکوب ها، بازداشت ها و صدور احکام شنیع شلاق و زندان های طولانی مدت و ادامه انسان کشی رسمی از محرومان جامعه  تحت عنوان اعدام .

اما این کل ماجر و اتفاقات مربوط به سال در حال سپری شدن نیست. در برابر این همه فشار، سرکوب، زندان و کشتار زندانیان، اتفاقات امید بخش چشمگیر و فراوانی نیز رخ دادند. مبارزات کارگران، معلمان، بازنشستگان، رانندگان، کشاورزان علیه فلاکت، گرانی، بی آبی و غیره که برجسته ترین آنها اعتصابات کارگران هپکو، هفت تپه و فولاد اهواز، چند دوره اعتاصابات سراسری رانندگان، چند دوره تحصن سراسری معلمان و تجمعات مکرر بازنشستگان بودند و مبارزات زنان علیه تبعیض و حجاب و به علاوه اعتراضات دانشجویان و حمایتشان از اعتصابات کارگری که بسیار بیشتر از گذشته تنیدگی و همبستگی میان جنبش های اجتماعی را نمایان ساخت و بنیان های یک جنبش توده ای و سراسری را قوام بخشید، آن اتفاقات امید بخش است که بر مبنای تغییر توازن قوا به نفع جنبش آزادیخواهی، برابری طلبی و خواهان رفاه و زندگی انسانی رو نمایی کرد و نوید غلبه بر همه ناهنجاری ها و فشارهای معیشتی، سیاسی و اجتماعی تحمیل شده را می دهد.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه فرا رسیدن سال نو را به همه کارگران و اکثریت مردم محروم و در عین حال مبارز و معترض به وضع موجود و خواهان رفاه، شادی و آزادی تبریک می گوید.

با آرزوی سالی سرشار از امید و تلاش برای تحقق آرمان های انسانی.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

25/12/1397

@anjomanbfk

www.anjomanbfk.blogfa.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com