شروع اعتصاب سراسری و تحصن معلمان در بیش از ٣٥ شهر

حزب كمونيست كارگرى ايران
March 03, 2019

روز ١٢ اسفند معلمان در سراسر کشور بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده برای پیگیری خواستهایشان دست از کار کشیدند و در دفاتر مدارس به تحصن نشستند. فراخوان این حرکت اعتراضی از سوی شورای‌ هماهنگی‌ تشکلهای ‌صنفی فرهنگیان ایران برای روزهای ١٢، ١٣ و ١٤ اسفند داده شده است. در تحصن امروز ، معلمان با در دست گرفتن دست نوشته هایی خواستهایشان را اعلام داشتند. آزادی معلمان زندانی و لغو پرونده های امنیتی برای معلمان و کارگران و فعالین اجتماعی، و تحصیل رایگان برای کودکان در راس خواستهای معلمان قرار دارد. بنا بر گزارشهای اولیه این تحصن در استانهای تهران، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، البرز، همدان، اصفهان، یزد، قزوین و خراسان جنوبی در بیش از ٣٥ شهر جریان دارد. از جمله در شهرهای تهران، سقز، سنندج، قروه، مریوان، یزد، مشهد، تربت حیدریه، کرمانشاه، خمینی شهر، البرز، اصفهان، همدان،  بابل، تاکستان، قزوین، نجف آباد، کهریز، موچش، شهرصاحب، جلفا، شیراز، ایرانشهر، سازی، شهرضا، هادیشهر، کرج، اردبیل، تبریز، بوئین زهرا ، قروه، همایونشهر، و هادیشهر اعتصاب جریان دارد.

معلمان همچنین خواستار افزایش حقوق ها به بالای خط فقر، تسهیلات لازم برای تامین مسکن، لغو مدارس خصوصی و پایان دادن به کالایی کردن آموزش، پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس و روشن شدن وضع  استخدامی آنان و بالا بردن استانداردهای آموزشی هستند. اعتراض معلمان بطور واقعی به فقر و گرانی و به تبعیض و نابرابری و بساط چپاول حاکم است. اعتراض معلمان به بیحرمتی و بی حقوقی و محرومیت معلمان از پایه ترین حقوق خویش چون حق تشکل است. معلمان با تاکید روی خواستهایی چون تحصیل رایگان برای همه کودکان و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و افرایش حقوق ها به بالای خط فقر خواستهای کل جامعه را نمایندگی میکنند.

حزب کمونیست کارگران از خواستها و مبارزات معلمان قاطعانه حمایت میکند. حزب از کارگران، بازنشستگان، دانشجویان و همه بخش های مردم خصوصا از خانواده های دانش آموزان و دانشجویان میخواهد که از مبارزات و خواستهای معلمان فعالانه حمایت کنند. هم اکنون شماری از معلمان از جمله اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، محمود بهشتی، روح الله مردانی، معصومه عسکری و محمد علی زحمتکش در زندانند. همراه با همه معلمان باید آزادی معلمان زندانی و زندانیان سیاسی  را فریاد بزنیم و حکومت منفور اسلامی را زیر فشار جنبش آزادیخواهی قرار دهیم. حزب در سطح بین المللی نیز خواستها و مبارازت معلمان را بازتاب میدهد.  

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ اسفند ٩٧، ٣ مارس ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com