رهایی زن ستون انقلاب آتی

حزب حکمتيست(خط رسمى)
February 27, 2019

رهایی زن ستون انقلاب آتی

 

هشت مارس امسال در  ایران، روز اعلام  کیفرخواست های سه نسل از جامعه هشتاد  میلیونی علیه خشن ترین و شنیع ترین شکل زن ستیزی  سیستماتیک و  قانونی، مذهبی و قرون  وسطایی، و هشت مارس دیگری   است.

امسال  دوستان و  دشمنان زن ستیزی در  ایران، در دو  موقعیت کاملا  متفاوت و  دگرگون شده ای قرار  دارند. توازن قوا ازسوی   دشمنان به سمت  دوستان و  قربانیان  حاکمیت چهل سال سرکوب خشن زنان،  چرخیده است.  موقعیتی جدید، با  کاراکترها و  بازیگران جدید، و با آینده و  دورنمایی جدید!  دورنمایی که میرود به  انقلاب آتی ایران شکل دهد!

این  موقعیت را،  نه دوستی و لابی دولت های  ریاکار  اروپایی با  جمهوری  اسلامی،  نه دشمنی ترامپ و  اسرائیل و  عربستان با آن، و نه دون کیشوت های  "اسقاطی"  فمنیست-اسلامی و  دستجات  خوشخیم درون  حکومت، متولد نکرده است. 

شرایط امسال را یکی از  متمدنانه ترین، برحق ترین،  عادلانه ترین و  آزادخواهانه  ترین بخش هایی  از  جامعه، که  بعنوان یک طبقه  سودآور و ثروت  آفرین، بیش از همه مورد بی  عدالتی  سیتسماتیک قرار گرفته است،  فراهم کرده است. طبقه ایی که رهایی زن،  و  برابری کامل زن و مرد از قیود هرنوع  نابرابری و  بردگی، یک رکن  انقلاب آتی او در ایران است.

جنبش رهایی زن در ایران "پسا خیزش دیماه و هفت تپه"، پس از تعرض طبقه کارگر صنعتی به پایه های  سودآوری  سرمایه،  نمی تواند به چیزی کمتر از رهایی کامل از یوغ حجاب و  قوانین  اسلامی، این کثیف ترین شکل زن ستیزی عهد  بربریت، که رهایی کامل از  نابرابری و تبعیض و بیحقوقی زن در همه عرصه های زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، رضایت دهد. 

هشت مارس  امسال، نه تنها روز اعلام همه  کیفرخواست ها علیه بی حقوقی زنان، از حجاب و  جداسازی  جنسیتی و  آپارتاید جنسی و بی حقوقی  مطلق زن در  خانواده و محل کار و تحصیل و  جامعه، که روز پیمان و تعهد مشترک  میلیونی برای ریشه کن کردن کامل  نابرابری جنسی، و احیا مقام،  موقعیت و منزلت  انسانی نیمی از  شهروندانی است که به جرم تولد با  "جنسیت زن"، بر  پیشانی شان مهر حقارت و ذلت  خورده،  است.  در این راه، بی تردید طبقه ای که دشمن انسان و  انسانیت در ایران را امروز  فرسنگها عقب زده است، طبقه کارگر و جنبش  سوسیالیستی این طبقه، زن و مرد، پیر و جوان، بیکار و شاغل، وظیفه و وظایف عاجل و  سرنوشت سازی دارد.

طبقه ای که در راه و در  هرلحظه از راه رهایی خود، نیاز دارد که  جامعه، همه  شهروندان، و همه کسانی که مورد هرنوع تبعیض و سرکوب و بی  عدالتی  اقتصادی،  سیاسی،  فرهنگی و  اجتماعی قرار گرفته اند، را آزاد کند، پرچم دار رهایی زن در  انقلاب آتی است که این طبقه در راس آن است.

طبقه ای که برای آزادی خود، بخصوص نیاز دارد  نیمه دیگر  جامعه را، از هر طبقه و قشر و صنف و  .. ای،  که به خاطر جنسیت مورد سرکوب و ستم قرار  دارند، را آزاد کند، تا  بتواند  اتحادی فرا جنسی، و فرا شکاف ها و تفاوت های مذهبی و زبانی و قومیت و ملی و … در صفوف خود را  میکند.

جنبش رهایی زن در این جنبش، بر متن این حضور قدرتمند و بر متن رادیکال تر شدن اوضاع امروز با عمق، رادیکالیسم و قدرت بیشتری خود را برای پیشروی های بیشتر و زدن مهر رهایی زن به انقلاب آتی آماده میکند.

  رهایی زن، یکی از ارکان اصلی  انقلاب آتی  ایران، و از ستون های آزادی و رهایی کامل جامعه است. 
 

زنده باد آزادی و رهایی   زن

 زنده باد  برابری کامل انسان   ها

 زنده باد   سوسیالیسم

 
حزب کمونیست کارگری حکمتیست(خط رسمی)

۲۵ فوریه ۲۰۱۹- ۶ اسفند ۱۳۹۷


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com