بلوک عصیان دعوت می کند: برگزاری روز جهانی زن(٨مارس ... برلين)

اطلاعيه
February 27, 2019

به مناسبت روز جهانی زن و گرامیداشت چهل سال عصیان زنان ایران علیه حجاب اجباری

 

تظاهرات و شب همبستگی

در اتحاد انترناسیونالیستی علیه پدرسالاری، سرمایه داری، امپریالیسم، بنیادگرایی اسلامی و تمامیت جمهوری اسلامی.

 

بلوک عصیان دعوت می کند:

برلین: تظاهرات، روز جمعه 8 مارس 2019

ساعت 14:00 الکساندر پلاتز

برلین: شب همبستگی 9 مارس ساعت 18:00

(شکیب مصدق، هنرمند انترناسیونالیست از افغانستان، آواز فلامنکوی زنان و ...)

مکان: آلته فویرواخه، ورودیِ اورانین اشتراتسه 96

 

OSYAN-Block auf der 8. März-Demo:   14.00 Uhr   Alexanderplatz

Soli-Veranstaltung & Konzert mit Shakieb Mosadeq:

  1. März – 18.00 Uhr – „Alte Feuerwache“ Berlin 10969 (Eingang über Oranienstraße 96)

Soli-Eintrittspreis: 5,- Euro

 

*****

 

 

بترسید بترسید – ما همه با هم هستیم!

 

از عصیان زنان علیه حجاب اجباری دفاع می کنیم!

 

چهل سال پس از خروش زنان در 8 مارس 1357 علیه فرمان حجاب اجباری و در سالگرد خیزش دی ماه 96 زحمتکشان و فرودستان و سالگرد جنبش سرفراز زنان خیابان انقلاب، در زمانۀ اعتلای مبارزات و اعتصابات و تظاهرات کارگران، معلمان، کشاورزان، دانشجویان، بازنشستگان و دیگر قشرهای اجتماعی و صنفی، خواهان دفاع از مبارزات  زنان ایران علیه حجاب اجباری هستیم.

 مبارزه با حجاب اجباری در ایران را، در پیوند با مبارزه علیه هر شکلی از تحقیر و ستم بر زنان و پدرسالاری در سراسر جهان، علیه دولتها و باندهای بنیادگرای اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا، علیه مردسالاری و سکسیسم دولتهای سرمایه داری و فاشیستهای مسیحی و دست راستی در آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و شرق دور پیش خواهیم برد.

 

ما زنان و مردان پشتیبانِ جنبش علیه حجاب اجباری و حامی برابری زن و مرد:

1- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با تفتیش عقاید، تحمیل باور و اندیشه، تحمیل دین و سبک زندگی اجتماعی مردم و در دفاع از آزادی های فکری، اجتماعی و تنوع سلایق و گرایشات جنسی و حقوق ال.جی.بی.تی.کیوها پیوند می زنیم.

2- مبارزه با حجاب اجباری را به  مبارزه با شکنجه و زندان و سنگسارو ترورو اعدام و مبارزه با سرکوب و دستگیری فعالین سیاسی و اجتماعی و صنفی، و در دفاع از آزادی های سیاسی و آزادی همۀ زندانیان سیاسی و عقیدتی و دادخواهی پیوند می زنیم.

3- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با جنگهای ویرانگر ارتشهای امپریالیستی و ارتجاعی منطقه در خاورمیانه و نزاعها و اختلافات دینی و فرقه ای از سوریه و عراق تا یمن و افغانستان و برای دستیابی همۀ مردم به علم و آگاهی در برابر جهل و خرافۀ دینی و تاریک  اندیشی و جدایی دین از دولت، پیوند می زنیم.

4- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با بیکاری، فقر و محرومیت، دزدی و فساد اقتصادی، استثمار و به غارت بردن دسترنج کارگران، معلمان، کشاورزان و کودکانِ کار و در دفاع از رفاه، برابری و امنیت اقتصادی و اجتماعی همه مردم پیوند می زنیم.

5- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با هرشکل تبعیض ملی، فرهنگی و دینی علیه کردها، عربها، ترکها، افغانستانی ها، ترکمنها، بلوچها، دراویش، بهاییان و غیره و در دفاع از برابری و آزادی همه ملل و فرهنگهای ساکن ایران و منطقه پیوند می زنیم.

6- مبارزه با حجاب اجباری را به مبارزه با  نابودی محیط زیست و به تاراج بردن طبیعت توسط روابط تولیدی سرمایه داری که مولدِ رانت خواری و فساد است و در دفاع از هوای پاک و بازسازی و احیای تالابها، رودخانه ها، دریاچه ها، کوه ها و جنگلها  برای نسلهای آتی مردم جهان پیوند می زنیم.

پس «بترسید بترسید – ما همه با هم هستیم»!

آزادی زن، مسالۀ کلِ جامعۀ بشری است. جامعه ای که نیمی از جمعیت آن شهروند درجه دوم به حساب می آید، جامعه ای عقب مانده و خفقان آور است. هزاران سال پیش، فرودستی اجتماعی زن همراه با ظهور مالکیت خصوصی و استثمار به جود آمد. امروز، روابط مردسالارانه و پدرسالارانه، و هر معضل اجتماعی دیگر مانند جنگ های امپریالیستی و نابودی محیط زیست جملگی ریشه در  عملکرد روابط تولیدی سرمایه داری دارند. پس، ما خواهان جهانی بدون استثمار و بهره کشی، بدون تبعیض و ستم و سرکوب، بدون جنگ و نابودی محیط زیست هستیم. جامعه ای که نه فقط هر زن بلکه هر انسانی فارغ از جنسیت، هویت و ملیت، باور و عقیده، یک انسان کامل محسوب شده و در آن، امکانات همسان برای کل بشریت در مسیر یک زندگی انسانی و بالفعل کردن توانایی ها، خلاقیتها و امیدهایش فراهم است. جامعه ای که شکوفایی هر انسان، شرط شکوفایی همگان است.

 

 

نه به حجاب اجباری! زنده باد آزادی و برابری!

ما زنان آزاده – از حجاب اجباری – بیزاریم بیزاریم!

عصیان، خیابان، جای زنان همینجا است!

فقر، حجاب، استثمار – آماج یک پیکارند!

زن، کارگر، دانشجو – اتحاد اتحاد!

 

eightmarch@mail.com :آدرس ای میل

 

 

- جمعی از دانشجویان مبارز دانشگاه های ایران

- جمعی از زنان مبارز علیه حجاب اجباری در تهران

- جمعی از کارگران کرمانشاه

- جمعی از دانشجویان هنر

- جمعی از حامیان «دختران خیابان انقلاب» در چندین شهر ایران

- جمعی از جوانان خیزش دی ماه: علیه دین و حجاب

- جمعی از زنان و مردان فعال در خیزش 5 روزه سال 1357 علیه فرمان حجاب

- جمعی از فعالین حقوق کودکان کار

- نشریه عصیان

افراد:

- تارا بهروزیان (فعال چپ جنبش زنان)

- ماکان (نویسنده)

- فواد (کارگر فولاد(

- نسیم بی

- ویدا صات

- لیلا حوا

 (توجه: 1- این لیست قسمی و در حال تکامل است. 2- به علت شرایط مخفی، ما قادر نیستیم اسامی افراد را (به درستی بنا به خواست خودشان) منتشر کنیم. در نتیجه به شکل  «جمعی از ...» آورده شده است.)

و ....

 

در خارج کشور

 

اشرف غیاثی، عده ایی از پناهجویان ایران و افغانستان از هایم های پناهندگی در برلین، واژما بهار(بازیگر سینما و تئاتر از افغانستان)، نوال محسن، احمد اسکندری، ستاره کیانوش، سوسن گل محمدی و منیره حقیقت خواه (نویسنده گان کتاب و ما انکار خدایشان بودیم)، شورا مکارمی (دفتر عزیز، در مورد کشتار 67)، مریم زارعی (سازنده فیلم «متولد اوین»، اکران شده در فستیوال برلیناله)، منصوره بهکیش، سما گلشن، صلاح حسن پور، آذر محلوجیان ( نویسنده)، لیلی بابایی فعال زنان کمونیست، شهرزاد مجاب، مریم جزایری، سیامک صبوری، شکیب مصدق (خواننده انترناسیونالیست از افغانستان، اهدا کنندۀ کلیپ «ما از عصیان زنان علیه حجاب اجباری حمایت می کنیم»)، مهرداد فرهاد،  الناز تبریزی، خسرو شاه ،رزیتا رهنما، سینا احمدی، احمد اسکویی، محمد حسامی،  یاسمن دروگر، بهار مظفری، ساغر افخمی، نسیم بهمنیان،  سعید صالح نیا، مجید آزادیخواه، شمیم صابر،  محمد الله بخشی ، ساسان بهرامی ، وریا مدرسی، اکبر غیاثی زندانی سیاسی کمونیست، سنور میرکی کردستان، پگاه فرهنگی اصفهان، گیل آوایی،  سحر زمانی، حمید صدر فعال کمونیست، ناهید بازوفتی ، حسین مقدسی، استی پیروتی، سیروس ماهان، مائده کشمیری، اسماعیل محمودی، کانی احمدی، مهرگان، شهین امیری، سحر سیاووشی، سودابه معصومی، فتحی، علی  نیری، مریم مهربانی، آذر الوندی فر، امیر خراسانی، اسحاق فرهمند، شیرین حسین پور، مریم زمانی، آرمان محمدی، محمد قامشلو، کریم عقیقی، ناصر زندانی سیاسی سابق تورنتو، ترلان عقیقی، آناهیتا علاسوندی، آیدا عطار، هانا تذروی، شراره رضایی، شهلا رضایی، مریم رمضانی، میترا محمودی (رادیو آوای زن از استرالیا)، نامیرا نوری، نسیم مظفری، عیدی نعمتی (شاعر)، بیژن جلالی، ابراهیم علاسوندی (زندانی سیاسی سابق)   آناهیتا رحمانی، سامان بهزادی ( زندانی سیاسی سابق)، مسعود ش از آلمان....

نهادها و سازمان ها:

سازمان زنان هشت مارس (ایران – افغانستان) واحد دوسلدورف

 

حمایت کننده گان خارجی:

 

 

Nehir Gundogdu- Turkey

Genvieve Ritchie- University of Toronto

Chandler Davis- Math Toronto

Jamie-Lynn Mognusson- University of Toronto

Bethany Osborn

Prof. Dr sebnem oguz (Baskent university, political science and international relations Department Ankara)

Prof. Dr Yucel Seyman (former chairman of the Istanbul Bar Association)

Hacer Sayman (Gallery director – Istanbul)

Ruchan Tolgay (theater Actress Berlin)

Rakibe Tolgay (former feminist Activist)

Esko Rautiola

  1. matikaiten

Minna Karvonen

Manus Hellsten

Macus kane

Sarah Stewart

Reacris

Esmeralda Paz

Andrea Hubner

Moniza Sar

Maya lama

Lotta Fors

Jose Maize

 

 

لیست حمایت کنندگان از پلاتفرم عصیان ادامه دارد لطفا برای حمایت به لینک زیر مراجعه کنید

 

 

https://nashriyeosyan.wordpress.com/

8mars2019@gmail.com                                      

 

 

https://goo.gl/forms/yyDwKPRlET4X0Whj2

کمیته حمایت از "عصیان زنان ایران علیه حجاب اجباری " در خارج از کشور


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com