اعضای کانون نویسندگان در تبعید(تقریب) حامیان شرمگین رژیم و عاشورای حسینی شده اند

نوید اخگر
October 06, 2017

اعضای کانون نویسندگان در تبعید(تقریب) حامیان شرمگین رژیم و عاشورای حسینی شده اند
 
حملهٔ اعراب به ایران یا فتح ایران به دست مسلمانان به مجموعه حملاتی به امپراتوری ساسانی در قرن هفتم میلادی اشاره دارد که از سال ۶۳۳ میلادی در زمان خلافت ابوبکر شروع شد، در زمان عمر به اوج خود رسید و در زمان عثمان منتهی به سقوط کامل دولت ساسانی در سال ۶۵۱ میلادی (مطابق با سال ۳۰ هجری قمری) و کشته شدن یزدگرد سوم، آخرین پادشاه ساسانیان، گردید. این حملات همچنین باعث افزودن ایران به قلمرو خلافت اسلامی شد. فتح ایران سرآغاز فرایند تدریجی گرویدن ایرانیان به اسلام بود که چندین قرن طول کشید. از میان حمله‌هایی که اقوام دور و نزدیک در طول تاریخ به خاک ایران کرده‌اند، حملهٔ اعراب بیشترین تأثیر را بر ایران گذاشت بیشتر خرابی های فرهنگی سنتی و تاریخی را ببار آورد
 
اندکی پس از وفات محمد، ابوبکر لشکری را به سرزمین‌های جنوب رود فرات و شهر حیره در غرب قلمرو ساسانیان (عراق کنونی) فرستاد و آنجا را فتح کرد. پس از بازپس گیری و جابجا شدن این شهر میان مسلمانان و ساسانیان در زمان عمر، سرانجام لشکر سلطنتی ایران تحت فرماندهی رستم فرخ‌زاد در نبرد قادسیه با اعراب درگیر شد که نتیجه آن پیروزی اعراب بود. سپس تیسفون، پایتخت ساسانیان، پس از یک محاصره کوتاه تسخیر و غارت شد و سپس در نبرد جلولا فتح عراق تکمیل شد.. در سال ۶۴۲ آخرین مقاومت منسجمِ ایرانِ ساسانی در نبرد نهاوند رخ داد (نبرد نهاوند) که پس از نبردی خونین اعراب پیروز شدند. یزدگرد متواری شده و عاقبت در سال ۶۵۱ میلادی به دست آسیابانی در مرو کشته شد. همسر شاه ایران توسط حسین مورد تجاوز قرار گرفت و بعنوان غنیمت جنگی به عربستان برده شد و اخوند ها گفتند که حسین داماد ایرانیان شد
 
رابطه امام حسن با معاویه چگونه بود؟
 
 به نقل از طبری, امام حسن هیچ علاقه ای به درگیری و جنگ با معاویه بر سر خلافت نداشت, بلکه می‌خواست هر چه می تواند از معاویه بگیرد و به عیش و نوش و زنبارگی‌اش بپردازد.(تاریخ طبری ، جلد ۷ ، صفحه ۲۷۱۳)
 
ماجرای صلح امام حسن و معاویه چه بود؟
 
 در سال چهلم پس از هجرت بعد از کشته شدن علی, قسمتی از مردم عراق با امام حسن بیعت کردند. اولین کسی که با امام حسن بیعت کرد قیس بن سعد بود. قیس بن سعد سردار سپاهی بود که حضرت علی با چهل هزار شخص برای نگهبانی از اعراب در آذربایجان اماده کرده بود.
 
سپس امام حسن با لشگر بسوی مدائن حرکت کرد و قیس بن سعد را بهمراه دوازده هزار نفر به سمت مسکن جایی که معاویه با سپاه شام در آنجا اردو زده بود روانه کرد. در این میان که امام حسن در مدائن اردو زده بود در میان سپاه شایعه شد که قیس بن سعد کشته شده و لشگر امام حسن شروع به فرار کردند و سراپرده امام حسن را غارت نمودند آنچنانکه برای بردن فرشی که زیر پای خود داشت به وی ضربت زدند. چون حسن پراکندگی کار خود بدید پیک نزد معاویه فرستاد و طلب صلح کرد.(تاریخ طبری ، جلد ۷ ، صفحه ۲۷۱۴)
 
شرایط صلح امام حسن با معاویه چه بود؟
 
 الف: آنچه در بیت المال کوفه هست به امام حسن تعلق گیرد و هم چنین خراج شهر دارابگرد(از شهرهای ایران) متعلق به امام حسن شود. (تاریخ طبری ، جلد ۷ ، صفخه ۲۷۱۵)
 
ب: هر سال مبلغ دو میلیون درهم نیز به امام حسین پرداخت شود.(اخبارالطوال ، صفحه ۲۶۵)
 
رابطه معاویه با امام حسین و امام حسن پس از صلح با امام حسن چگونه بود؟
 
الف: در سفرهای معاویه به مکه و مدینه امام حسن و امام حسین از اولین کسانی بودند که به پیشواز معاویه می‌شتافتند و معاویه را در اغوش می‌گرفتند. (اخبار الطوال، صفحه ۲۴۳) (روضه الصفا ، جلد ۳ ، صفحه ۸۰-۸۳)
 
ب: رابطه امام حسین با معاویه به شکلی بود که در سال ۴۹ هجرت بفرمان معاویه در جنگ قسطنطنیه شرکت کرد. (زندگانی امام حسین، صفحه ۱۲۲)
 
ت: امام حسین در نامه ای که به معاویه نوشت تاکید کرد من خواهان مقابله و جنگ با تو نیستم و به یارانش گفت: تا زمانی که معاویه زنده است باید خانه نشینی را پیشه خود سازید. (اخبار الطوال، صفخه ۲۷۲) (روضه الصفا، جلد ۳ ، صفحه ۱۵)
 
۵) مقرری سالیانه امام حسن و امام حسین در زمان خلیفه‌گری عمر و معاویه چقدر بود؟
 
 مقرری امام حسن و امام حسین در زمان عمر سالیانه ۵ هزاردرهم بود که در زمان خلیفه گری معاویه به سالی یک میلیون درهم (معادل ۴ هزار کیلو نقره) رسید. (تاریخ تمدن اسلام ، جلد ۴ ، صفحه ۸۸)
 
منابع تاریخی حضور حسین و حسن فرزندان علی در سرکوب و کشتار مردم ایران
 
 منبع تاریخی معتبر حضور امامان حسن و حسین در حمله به ایران و یا سرکوب قیامهای مردمی ایران بر علیه اعراب ذکر شده است  در کتاب تاریخ طبری نوشته محمد بن جریر طبری جلد پنجم صفحه 2116
 
مختصرالبلدان نوشته ابن فقیه صفحه ۱۵۲ :
 
مردم گیلان و تبرستان و دیلمستان سال ها در برابر هجوم سپاهیان اسلام پایداری و مقاومت کردند و  در حقیقت٬ اعراب مسلمان هیچگاه نتوانستند گیلان و تبرستان و دیلمستان را تصرف نمایند. در زمان عثمان اعراب برای فتح تبرستان تلاش بسیار کردند و سعید بن عاص بدستور عثمان بسوی تبرستان روانه شد. در این هجوم امام حسن و امام حسین (فرزندان حضرت علی) نیز با سعید بن عاص همراه بودند.
 
بلاذری مینوسید
 
«اشعث ابن قیس» آذربایجان را فتح کرد و درب آن شهر را به روی سپاه اسلام گشود . در زمان عثمان وی والی آذربایجان شد و در زمان امام علی هم در سمت خود ابقا شد . او شماری زیادی از خانواده های عرب را روانه آذربایجان کرد تا در آنجا سکنی گزینند . عشایر عرب از بصره و کوفه و شام راهی آذربایجان شدند . به گفته وی اکثر عربان برای مصادره کردن زمینهای مجوسان با یکدیگر مسابقه نمودند – یعنی هر گروهی هرچه میتوانست مصادره میکرد . بدین صورت اموال و زمینهای ایرانیان یکی پس از دیگری به تاراج گذاشته شد و امام علی خلیفه وقت با آن مخالفتی ننمود
 
فتوح البلدان- بلاذری صفحه ۳۰۳
 
زندگانی امام حسين – زين العابدين رهنما – جلد دوم – فصل سوم – صفحه ۲۰
 
در سال س ام هجری يعنی هفت سال پس از خلافتش ( عثمان ) آن فرمانده ماجراجوی عرب ( سعيد بن عاص ) را با نيروی تازه نفس از کوفه بسوی طبرستان فرستاد. دو فرزند علی امام حسن و امام حسين هم بسمت مجاهدان اسلامی که اين جهاد برای هر خاندان مسلمان وظيفه بشمار ميامد زير دست اين فرمانده اموی حرکت کردند
 
یکی از شهرهای کرانه جنوب شرقی دریای خزر شهر “ تمیشه ” بود که به سختی با سپاه اسلام نبرد کرد.
 
“سعید ابن عاص” شهر را محاصره کرد و آنگاه که آذوقه شهر به اتمام رسید مردم از گرسنگی امان خواستند، به آن شرط که سپاه “سعید ابن عاص” مردمان شهر را نکشد، لیکن بعد از عقد قرار داد سعید تمام مردمان شهر را به جز یک نفر را در دره ای گرد آورد و تمام افراد شهر را از لب تیغ گذراند.در این کشتار عبدالله پسر عمر – عبدالله پسر عباس – عبدالله پسر زیبر – حسن ابن علی ( امام حسن ) – حسین ابن علی ( امام حسین ) در راس لشگر اسلام قرار داشتند. ( تاریخ طبری جلد پنجم صفحه ی ۲۱۱۶).
 
در این جنگ های داعشی با حضور حسین و حسن پسران علی بیش از 620 هزار از زنان و دختران و پسران جوان ایران بعنوان غنیمت جنگی به عربستان برده شدند هزار نفر کشته شدند و حسین به همسر شاه ایران تجاوز کرد و او را نیز با خود بعنوان غنیمت جنگی برد و آخوند برای  هویت زدائی از فرهنگ ایرانی حسین را داماد ایرانیان لقب داد همچنان که امروز بعد از تجاوز به دختران زندانی و کشتار آنان  پاسداران حکومت با یک جعبه شیرینی به منزل زندانی کشته شده رفته خود را داماد آن خانواده قلمداد میکنند.
 
آخوند عاشورا را بعنوان یک کمپلکش فاشیستی و قهرمان سازی به همان صورت که فاشیزم هیتلری در کمپلس قهرمان سازی خود مجبور است هولوکاست را نفی کند آخوند در جا انداختن دروغین کربلا و مظلوم نمائی کلیه فجایع و جنایتهائی را که حسین و حسن بر سر مردم ایران آوردند همانند هولوکاست نفی میکنند تا به کمپلکش قهرمان سازی خود جامه عمل بپوشد. مجاهدین همین کپی برداری فاشیستی و کمپلکس قهرمان سازی را از روی دست آخوند همیشه تکرار کرده و میکنند.
 
گروه های مسلمانان از گذشته تا بحال سعی کرده اند خود را بطرق مختلف از دست کثافت کاریهای و مزخرفاتی که قرآن تحویل بشریت داده با تاکتیک محکم و متشابه یا ناسخ و منسوخ نجات دهند اعم از گروه های اسلامی قبل از انقلاب از شریعتی و طالقانی و بازرگان و یا خمینی و مجاهدین در بعد از انقلاب ولی در عرصه تاریخی و کشتاری که حسین و حسن از مردم ایران کرده و تجاوزات صد بار بتر از داعشی را که بر سر مردم ایران آورده اند را نمیشود با تاکتیک ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه لاپوشانی کرد. فقط میتوان تاریخا به این نتیجه رسید که قشر وسیعی از روشنفکران حتی غیر اسلامی ما مانند خسرو گلسرخی از تاریخ جنایات حسین بر علیه مردم ایران اطلاعی نداشته اند ولی در مورد مجاهدین کسی نمیتواند معتقد باشد که اینان پس از چهل سال حکومت آخوندی هنوز لای تاریخ ایران و جنایات حسینی را بر علیه مردم کشورمان باز نکرده باشند و به باز آفرینی مهملات آخوندی در مورد عاشورا و حسین کشتار گر مردم ایران  و نفی این کشتار ها ادامه میدهند
 
کانون نویسندگان در (تبعید) با اعضائی که داشته همیشه در تقریب بوده و هیچگاه در تبعید به لحاظ فلسفی و سیاسی جایگاهی نداشته است
 
چه آنزمان که اسماعیل خوئی چرخ گردان کانون نویسندگان در تقریب بوده و در حمایت بچه مسلمانان حامی خاتمی که او را پرومته و محبوب تر از پرنسس دایانا مینامیدند مثل عباس معروفی کم نمیگذاشت و مرتب در روزنامه دیدار هلوا هلوا میکرد  و به اخوان ثالث که خامنه ای را رهبر مسلمانان جهان میدانست و از وی برای اسماعیل خوئی بلیط دو سره رفت و برگشت به ایران تقاضا میکرد دم گره میزد و چه آنزمان که اسماعیل خوئی از اعضای کانون نویسندگان در تقریب با کمک یار مسلمانش اسماعیل نوری علا تقاضای چاپ کتابهایش را در ایران از خامنه ای طلب میکرد. موضع گیری من همان زمان در این مورد در لینگ ذیل
 
http://www.newsecularism.com/2008/0908-C/092608-Navid-Akhgar-Khoi.htm
 
کانون نویسندگان در تقریب با تمام قوا همیشه کوشیده که از بند در تبعید رهائی یابد چون زیبنده اعضایش نبوده است و نعمت میرزازاده یکی دیگر از گردانندگان کانون با ایسنا ارگان رسمی رژیم جمهوری اسلامی مصاحبه فدایت شوم انجام میداد و هم از توبره تبعید میخورد هم از آخور خبرگزاری رژیم.
 
از تاریخ اعمال فاجعه بار کانون و کانونیان که بگذریم امروز خبر دارشدیم که زنی بنام زیبا کرباسی که در تقریب اسلام عزیز و عاشورای حسینی و اعضای محترم کانون بوده و هست در صفحه فیس بوکی خود برای عاشورای حسینی سینه زنی و دسته شله و قیمه خوری راه انداخته و در وصف پدرانش که چه عاشورائی هر ساله میگرفتند با ویدئو کلیپ های داعشی  زینب وار بر سر و سینه میکوبد و در رسای حسین این سرور شهیدان عالم! سینه میدراند و او را نه سمبل جنایت و خیانت به ایران و ایرانی که در راستای پروپاگاندای رژیم اسلامی حسین را مبارز و سمبلی برای مبارزه قلمداد میکندوقتی هم به او خرده میگیرند که چرا به این اعمال شنیع دست میزنی میگوید مگر شما چکاره من هستید که بمن دستور میدهید مزاحم من نشوید.
 
گویا این شاعر خود خوانده و راوی در تقریب اسلام عزیز و عاشورای حسینی نه تاریخ ایران را خوانده و  نه چهل سال در جلو چشمش مزاحمت ها و کشتار های رژیم را دیده که هنوز دارد به مزاحمت هایش با کمک اینان ادامه میدهد و از مزدم ایران هنوز طلبکار هم هست و میخواهد کسی مزاحم اجرای عاشورائی فیس بوکی ایشان و شله و قیمه خوردن هایشان که با خون مردم ایران آغشته است نشوند
 
کانون اعضایش یک روز از داعش حمایت میکنند یک روز عاشورائی و حسینی میشوند یک روز مانند فرج سرکوهی از طرف فلاحیان گفته میشود که با وزارت اطلاعات همکاری میکرده اند یکروز مثل عباس معروفی خامنه ای را پرمته مردم ایران و محبوب تر از پرنسس دایانا مینامد یکروز با اخوان ثالث بلیط رفت و برگشت از رهبر مسلمین جهان علی خامنه ای برای اسماعیل خوئی طلب میکند یکروز با خبرگزاری ایسنا دل میدهد و قلوه میگیرد یکروز هم میگویند در ایران سانسور وجود ندارد کمبود کاغذ وجود دارد.
 
کانون و کانونیان تکلیف ما را مشخص کنند شله نذری امام حسین و عاشورا و قیمه پلو آنرا سال اینده در کانون نویسندگان در تقریب در کنار زیبا کرباسی ها بدون مزاحمت باید خورد یا در مسجد امام علی و یا سفارت متبرکه جمهوری اسلامی در استکهلم؟
 
نوید اخگر
 
6 اکتبر سال 2017 میلادی سوئد استکهلم
 


 
 

        Del.icio.us Technorati Furl Digg Google Netvouz Add to Balatarin Send to Frinds by Y! Messenger Share/Save/Bookmark

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com