اعدام محسن شکاری بی جواب نخواهد ماند

اعدام محسن شکاری بی جواب نخواهد ماند

محسن شکاری جوان ۲۳ ساله را به اتهام بستن خیابان و زخمی کردن یک نفر بسیجی به اعدام محکوم کردند و دیروز ۱۷ آذر ۱۴۰۱ این حکم از طرف جانیان اسلامی اجرا شد. اعدام محسن ربط و تناسبی به دو مورد اتهام وارده بر او ندارد. فرض کنیم جرم ساختگی نیست، زخمی کردن یک نفر بسیجی و بستن خیابان در قانون کدام دولتی در جهان امروز، حتی در دیکتاتورترین نوع آن حکم اعدام می‌گیرد؟

با پخش خبر اعدام محسن مردم در تهران و تعداد دیگری از شهرها علیه این جنایت دست به اعتراض خیابانی زدند. بدون  شک، مردم به این جنایت رژیم جواب خواهند داد. جوابی محکم که تقابل مردم و جنبش سرنگونی را وارد فاز دیگر، فاز سرنوشت سازی خواهد کرد. جوابی که کلیه معادلات سران جنایتکار رژبم را بهم خواهد زد.

محسن را به جرم زخمی کردن یکی از مزدوران بسیجی اعدام کردند تا به نیروهای سرکوبگرشان پیام دهند مردم را بکشید و زخمی کردن هر یک از آنها چنین مجازات سختی را بدنبال دارد. شکی نیست که رژیم از سر ضعف و وحشت از قدرت متحدانه مردم و برای جلوگیری از هم پاشیدن صفوف نیروهای سرکوبگرش و روحیه دادن به آنها دست به این جنایت زده است. خامنه‌ای و دستگاه آدمکش قضائی و امام جمعه‌ها و دیگر سران ریز درشت نیروهای نظامی رژیم با دست زدن به این جنایت پرونده جرم جنایت خود را سنگین‌تر کرده‌اند. روزیکی همه شما را در دادگاه‌های مردمی به محاکمه بکشیم نزدیک است.

انتخاب محسن شکاری از میان ۲۷ نفر زندانی که حکم اعدام گرفته‌اند، آنهم به اتهام آن دو “جرم” شروع نقشه شوم جمهوری اسلامی برای کشتن عزیزان‌مان در زندان‌ها است. محسن را کشتند تا از عکس‌العمل مردم سردر بیاورند. خوب حتما آن را خواهند دید. محسن را کشتند تا انتقام اعتراضات و اعتصابات سراسری شورانگیز روزهای  ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ آذر را از مردم بگیرند و جامعه را از حالت تعرضی به دفاعی وادار کنند. میخواهند با دایر کردن بساط اعدام و عربده کشی جو ارعاب و وحشت ایجاد کنند. گوئی شعار “اگر یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه” را نشنیده اند. محسن را کشتند تا کشتن ۵۸۰ نفر از مبارزین و آزادیخواهان اعتراضات خیابانی در ۸۰ روز اخیر را از اذهان دور نگاهدارند. ۴۳ سال است آدمکشان اسلامی در خیابان و کوچه‌ها، در داخل خانه‌های‌مان ، در مراسم خاکسپاری، در دانشگاه، در مدارس، در بیمارستان، در زندان و محل کار با کوچکترین بهانه ما و عزیزانمان را می کشند. در این مدت هر چند سال یک بار در زندان و خارج از زندان قتل عام شریف‌ترین و مبارزترین انسانها را براه اندخته اند.

مردم! نباید به این رژیم مستبد و آدمکش فرصت داد. ما چاره ای جز درهم شکستن ماشین کشتار آن نداریم. برای بنیاد نهادن جامعه ای عاری از زندانی سیاسی، برای جامعه‌ای آزاد و برابر و لغو قوانین ضد انسانی اعدام باید این رژیم را بگور سپرد.

اعتراض به اعدام محسن شکاری، دفاع از تمام زندانیان سیاسی است. تنها راه موثر برای رهائی دستگیرشدگان اخیر و جلوگیری از عدام آنها اعتراض و اعتصابات متحدانه ماست. با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، زندان‌های سیاسی الغا باید گردد می توانیم بساط اعدام و جهل و خرافه اسلامی را در ایران جمع کنیم.

زنده باد اتحاد مبارزاتی مردم برای  رهای از چنگ جمهوری اسلامی

مرگ بر جمهوری اسلامی

زن، زندگی، آزادی

مبارزان کمونیست

۱۸ آذر ۱۴۰۱

برابر ۹ دسامبر۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate