حمله تروریستی به سلمان رشدی قویا محکوم است!

دیروز جمعه ۱۲ آگوست در سالن انستیتوی پر ازدحام شهر نیویورک، سلمان رشدی یکی از منتقدان سرسخت اسلام و نویسنده کتاب «آیات شیطانی» در نقد “اسلام ناب محمدی”، مورد هجوم فجیع تروریستی قرار گرفت و بشدت مضروب گشت. تروریست ضارب، جوانی ۲۴ ساله با هویت هادی مطر اهل فرویو نیورجرسی و نزدیک به حزب الله لبنان شناسایی و از سوی پلیس دستگیر شده است. خبرها تا به این لحظه حاکی از اینست سلمان رشدی از خطر مرگ بر اثر ضربات وارده، نجات پیدا کرده است.

سلمان رشدی نویسنده و منتقد ادبی بریتانیایی-هندی چند دهه پیش بدنبال نوشتن کتاب «آیات شیطانی»، و با صدور فتوای قتل از سوی جنایتکار خمینی در ۲۵ بهمن ۱۳۶۷ و جایزه ۳ میلیون دلاری تعیین کردن برای کشتن مواجه گشت، امنیتش مورد تهدید جدی واقع شد. از آنزمان تا به امروز سلمان رشدی بخاطر تهدید تروریستی اسلامگرایان، تحت مراقبت امنیتی پلیس قرار گرفت است. در پس این فتوا مترجم کتاب آیات شیطانی به ژاپنی، هیتوشی ایگاراشی استاد دانشگاه در سال ۱۹۹۱ از سوی اسلامگریان به شیوه ای فجیع به قتل رسید! دو سال بعد ۱۹۹۳ ناشر نروژی کتاب «آیات شیطانی» مورد هجوم تروریستی باندهای اسلامگرا واقع گردید و بشدت زخمی شد. و طی این چند دهه هر چند سلمان رشدی بنوعی زندگی مخفی روی آورده بود، اما کماکان بر سر انتقادات خود بر دین اسلام، مصر بود و از مواضع انتقادی خویش به ذره عقب ننشست و مخاطرات نقد بیرحمانه و برحقش را با جان خرید. چگونه ایشان دیروز به عنوان یکی از سخنرانان در انتستیتویی که ورود برای عموم در آن آزاد نبوده، اما این حفاظ امنیتی چند ساله پلیس بطور ناگهانی برداشته میشود، و ضارب بسادگی ایشان را مورد هجوم وحشیانه قرار میدهد، هنوز خود محل گمانه زنیهای فراوانست! 

دولت فخیمه آمریکا سالهاست در پی منافع سودجویانه خویش ایالتهای این کشور را به حیاط خلوت حکومت تروریستی ایران و لابیگریهای آن تبدیل کرده است. در بیان واقع دولت آمریکا بدلیل منفعتی که از قبل سرمایه گذاری این متوحشان اسلامی عایدش میشود در همزیستی انگلی با آنها بسر میبرد و حتی امنیت شهروندان آمریکایی هم نزدش پزیشی ارزش ندارد. چهار دهه است آقازاده ها کرور کرور پولهای باد آورده حاصل نیروی کار، کارگران و زحمتکشان این مملکت را به قیمت خون در شیشه کردن آنها به جیب می زنند و در این کشور سرمایه گذاری میکنند و در کاخها همچون سرمایه داران مولتی میلیاردر ایالتهای آمریکا می لمند و لاس می زنند. 

بخوانید عرائضی از خامنه ای جلاد پس از چند دهه از فتوای سردسته قاتلان خمینی: « خامنه‌ای در ۲۵بهمن ۱۳۷۱ گفت: «امام تیری را به‌طرف این مرد فاجر و هتاک پرتاب کرد. این تیر از چله کمان خارج شده و هدف‌گیری هم دقیق بوده، دیر یا زود این تیر به هدف خواهد رسید. بلاشک باید این حکم اجرا شود و اجرا هم خواهد شد». او در ۳۰مهر ۱۳۹۴ در پاسخ به این سؤال که «آیا فتوای ارتداد سلمان رشدی مرتد و کذّاب برقرار است یا خیر؟ تکلیف مسلمانان در این شرایط چیست؟ ”پاسخ داد: «حکم همان است که امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) فرمودند».

بعد از انتشار خبر حمله تروریستی به سلمان رشدی کیهان خامنه ای نزدیک به بیت رهبری نیز گفت:«باید دست ضارب را بوسه باران کرد!».

کسی نیست در این شک داشته باشد، که بند ناف رژیم جمهوری اسلامی به کشتار و ترور فجیع مخالفان سیاسی در داخل و خارج از کشور بنده بوده است. حمله تروریستی به سلمان رشدی، پرده از یک واقعیت بر میدارد که از یکسو رژیم ایران و پسر عموهایش در سایر کشورها، ظرفیتهای فوق ارتجاعی بزدلان اسلامی سیاسی را میتوانند حتی در نیویورک به نمایش بگذارند و از دیگر سو بیانگر ابتذال و استیصال دولت آمریکاست که در پی منافع حقیرش در همزیستی انگلی با تروریسم اسلام سیاسی، کل ارزشهای این جامعه را به لحاظ انسانی لگد مال میکند.

درست اینبار سلمان رشدی از مرگ رهایی یافت اما دشمنان آزادی بیان و نقد کماکان در کمین نشسته اند و میخواهند با ترور و وحشت آفرینی خود را به بشریت اعمال کنند. به همین اعتبار جا دارد این مخاطرات را که با تعرض به سلمان رشدی دوباره ابراز وجود کرده بسیار جدی گرفت، و صف آزادیخواهی در سراسر جهان می طلبد مبارزاتش را بمراتب فشرده تر و پیگیرانه تر از قبل علیه این تعرض افسار گسیخته سازمان دهد. 

۱۳ آگوست ۲۰۲۲

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate