در دفاع از مبارزات برحق مردم دلاور اصفهان و شهر کرد

در دفاع از مبارزات برحق مردم دلاور

اصفهان و شهر کرد

با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در رابطه با کمبود آب و عدم تأمین حقآبه کشاورزان در اصفهان و به دنبال تجمعات و تحصن کشاورزان اصفهان در بستر خشک زاینده رود، مردم ستمدیده استان چهارمحال و بختياري نیز جهت پیگیری مشکلات خویش در حوزه آب و اعتراض به طرح‌های انتقال آب از منطقه شان، به این اعتراضات پیوستند. این در حالی است که همزمان با خیزش مردم اصفهان، مبلغین جمهوری اسلامی برای ایجاد تفرقه بین این مردمان مبارز و همچنین بین مردم اصفهان و خوزستان به اشاعه دروغ جهت گمراه کردن ذهن عموم در مورد این اعتراضات توده ای پرداخته اند. 

در تبلیغات ارتجاعی این طور جلوه داده می شود که گویا کشاورزان اصفهان زیاده خواه بوده و خواهان آنند که آب خوزستان به طرف زاینده رود سرازیر شود. این دروغ از آن رو از طرف مرتجعین اشاعه یافته است که بتوانند نقش رژیم جمهوری اسلامی در حمایت از منافع سرمایه داران که بدون بررسی های کارشناسانه دست به ایجاد کارخانه های متعدد زده اند را لاپوشانی نمایند. این سرمایه داران تحت حمایت رژیم با کشیدن تونل هائی، آب مناطقی را برای به راه اندازی صنایع مورد بهره برداری خود استفاده می کنند. از طرف دیگر دست اندرکاران رژیم ضد خلقی حاکم با مشاهده پیوستن مردم تحت ستم اصفهان که خود زخم های جانسوزی از حاکمیت جمهوری اسلامی در تن دارند به تجمع اعتراضی کشاورزان حق طلب و شجاع اصفهان و در خوف از سیل جمعیتی که در مقابل خود می دیدند، دست به تاکتیک جدیدی زده و کوشیدند با گسیل بسیجی های مزدور خود به میان مردم، مبارزات آنها را به دست خود گرفته و کنترل کنند. اما این ترفند با هشیاری مردم آگاه و رزمنده اصفهان شکست خورد. 

درست در پی شکست تاکتیک ها و ترفندهای رژیم برای کنترل مبارزات مردم اصفهان بود که دیروز در سوم آذر ماه نیروهای مسلح و مزدور رژیم، طبق معمول حملات وحشیانه خود به مردم  را آغاز کردند. مزدوران و اوباش رژیم به چادر هائی که کشاورزان در بستر خشک زاینده رود بر پا کرده بودند یورش برده و تعدادی از آنها را پاره کرده و آتش زدند. کشاورزان اصفهان این چادر ها را جهت ادامه تحصن خود که بیش از ده روز است ادامه دارد، بر پا کرده بودند. گفتنی است که این حملات در حالی صورت می گیرد که پیش از آن با طرح یک سئوال انحرافی که “چرا رژیم مردم خوزستان را فوری سرکوب کرد ولی کاری به مردم اصفهان ندارد” سعی کرده بودند در مورد حقانیت اعتراضات کشاورزان و مردم شجاع اصفهان ایجاد توهم بکنند تا جنبش حق طلبانه و ضد رژیمی مردم شجاع اصفهان غیر از آنچه در واقعیت هست جلوه کند. البته در طی تظاهرات، چه در اصفهان و چه در شهر کرد، توده های دلاور با سر دادن شعارهای انقلابی، با سخنرانی ها به خصوص از طرف زنان مبارز و با هو کردن عوامل رژیم که از مردم گدائی حمایت برای “رهبر معظم” شان را می کردند و یا کف و سوت زدن به جای اجابت خواست آنها برای صلوات گفتن و همچنین ابراز همبستگی خود با مردم خوزستان و مردم عرب این دیار تماماً درجه هوشیاری و آگاهی والای خود در مقابل دسایس رژیم را به نمایش گذاشته و بر همبستگی تمام مردم تحت ستم ایران در مقابل رژیم جمهوری اسلامی پای فشردند. 

در شهر کرد مردمان جان به لب رسیده و مبارز با تجمع در مقابل استانداری چهارمحال و بختياری با سر دادن شعار ” ما مردمان جنگیم، بجنگ تا بجنگیم” جمهوری اسلامی را مسبب همه نارسائی موجود در زمینه کمبود آب دانسته و به خصوص با توجه به تلاش کارگزاران جمهوری اسلامی جهت تفرقه اندازی بین مردم ، فریاد “اتحاد، اتحاد” سر دادند.

 مردم معترض در چهارمحال بختیاری در تجمع خودشان اعلام کردند که اگر مافیای آب به غارت آب منطقه ادامه دهد و جمهوری اسلامی مساله آب را حل نکند و  تونل هائی که جهت به تاراج بردن آب منطقه توسط “قرارگاه خاتم” ایجاد کرده را نبندد، ما مراکز انتقال آب را ویران خواهیم کرد. مردم در حالیکه شعار می دادند “ دولت خودش مافیا است” نشان دادند که کاملا ماهیت سرمایه داران و حامیان آنها که به غارت منابع آبی  مشغولند را می شناسند و می دانند که اوضاع بحرانی کنونی حاصل سیاستهای ضدمردمی رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی در طول سالهای طولانی حاکمیت ضد خلقی اش بوده است، همان سیاستهای ضد مردمی ای که باعث شده نیمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری برای تامین آب شرب خود دچار مشکل شوند و اجباراً به بیش از ۳۰۰ روستا در این استان با تانکر آبرسانی ‌شود. بی جهت نیست که در همین رابطه خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که معترضان خواستار توقف پروژه‌های انتقال آب از جمله تونل بهشت‌آباد، گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ شدند و تاکید کردند که اگر قرار است آبی از این استان به اصفهان و یزد انتقال داده شود، تنها باید برای مصارف شرب باشد نه مصارف صنعتی.

در یکی از ویدئو هائی که از این اعتراضات مردمی پخش شده از زبان یک زن مبارز در اصفهان می شنویم که با لعنت فرستادن به خاتمی و احمدی نژاد و غیره مطرح می کند که سرمایه داران تحت حمایت جمهوری اسلامی عامل خشک شدن زاینده رود بوده اند. یا در شهر کرد در جهت خنثی کردن تبلیغات تفرقه افکنانه مرتجعین، فریاد اتحاد بین خوزستان، اصفهان و بختیاری ها سر داده می شود. اینها همه از یک طرف ماهیت حق طلبانه و انقلابی مبارزات اخیر در اصفهان و شهر کرد را نشان می دهند و از طرف دیگر، درجۀ شناخت و آگاهی مردم از مسببین بی آبی در این منطقه را بیان می کنند.

واقعیت این است که جدا از خشکسالی هائی که بر کمبود آب اثر گذاشته است، اساساً عامل اصلی بحران کنونی کم آبی نه فقط در این منطقه بلکه در بیشتر مناطق ایران سیاستهای ضدمردمی جمهوری اسلامی در طول حیات ننگین اش می باشند. این رژیم جهت تأمین منافع سرمایه داران زالو صفت بدون آن که مدیریت درستی در کار بوده باشد، به انتقال آب مناطق مختلف مبادرت کرده و با این کار خود هم محیط زیست را به خطر انداخته و هم توده های ستمدیده را از منابع طبیعی آب محروم ساخته است. در نتیجه این سیاستهای ضد مردمی حیات و معیشت هزاران تن از کشاورزان زحمتکش و خانواده هایشان در معرض نابودی قرار گرفته است.

بحران آب و به خطر افتادن زندگی میلیونها نفر در خورستان ، اصفهان و  استان چهارمحال و بختیاری بار دیگر ضرورت مبارزه متحد کارگران و کشاورزان و همه توده های ستمدیده در سراسر کشور علیه دشمن مشترک را یادآوری نموده و نشان می دهد که مردم ایران تنها با مبارزه برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و نابودی سیستم سرمایه داری حاکم در ایران می توانند به آزادی و خواسته های بر حق خویش برسند. 

هر چه پر توان تر باد مبارزات حق خواهانه کشاورزان و مردم ستمدیده اصفهان و شهرکرد علیه جمهوری اسلامی!

جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!

زنده باد آزادی!پیروز باد انقلاب!

چهارم آذر ۱۴۰۰ برابر با ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱

چریکهای فدائی خلق ایران

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate