حسن رعیت, هنوز یک دادگاه به مردم ایران بدهکار است

بالاخره سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی رای محکومیت حسن رعیت مبنی بر ۳۵ سال را اعلام کرد. اتهام اصلی وی بعنوان متهم اصلی مربوط است به مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل. محکومیت او بر اساس این اتهامات همانطور که از موارد اتهام مشاهده میشود جنبه های مالی دارد و قطعا در این سود جویی ها و سوء استفاده های مالی از دادن خمس و زکات به حکومتیان امتناع ورزیده است. این نظام مملو از جنایتکاران اقتصادی است که خود حکومتگرهستند و در بالاترین مقامات آن جا خوش کرده اند و یا آقازاده های خود را ساپورت مالی و قانونی میکنند تا به شدید ترین شکل منابع مالی و ملی کشورمان را غارت کنند و در امنیت کامل باشند.

حسن میر کاظمی یا رعیت اما چهره ای شناخته شده است. او نه از زاویه فساد مالی که از سیمای یک عکس که نهایت بیرحمی و خشونت جنایتبار در سرکوب اعتراضات را نشان میداد, افشا شده است. سرکوب اعتراضاتی که پس از انتخابات! ۱۳۸۸ اتفاق افتاد. در ولایت ذوب شده و نزدیکترین رفاقت ها با مداحان خامنه ای  برقرار کرده اما به حساب بانکی خود چشم دوخته بود  و در همین زمینه جان بسیاری را گرفته بود.

کمی پس از آن تصویر او در هواپیما با بابک زنجانی نشانی از انگیزه های این قاتل بیرحم برای کشتار معترضان در خیابانهاست. املاک بسیار و باغ وحش شخصی که تنها ۱۷ قلاده ببر داشته و بدهکاری های نجومی به بانکهای کشور  ادامه این تومار غارتگری او هستند. حسن رعیت تنها در یک قلم ۳۷ میلیون یورو از بانک صادرات گلستان وام گرفته تا کالا وارد کند اما نه کالا وارد و نه پول را پس داده و ارز را هم از کشور خارج کرده است.

تردیدی نیست که این زندگینامه افشا شده سیمای واقعی مسئولین ومقامات جمهوری اسلامی است. منافع مالی دنیوی و نه آخرت بزرگترین انگیزه های این حکومتیان در سرکوب و کشتار آزادیخواهان و معترضان است.

حکم زندان اعلام شده از سوی سخنگوی قوه قضائیه رژیم مبنی بر ۳۵ سال برای مردم کشورمان معنی خود را دارد. این حکم پس از مدت کوتاهی از سوی این جنایتکار خریداری میشود , آزاد میشود و به جنایات خود در رکاب رهبرش ادامه خواهد داد. اما طبیعی است که این قاتل بی رحم و خونریز یک دادگاه دیگر نیز به مردم کشورمان بدهکار است و آنهم با اتهام جنایت و قتل در خیابانها بعنوان لباس شخصی  سازمانیافته از سوی حکومتیان و غارت و چپاول و…. قطعا این عکس از یادها نخواهد رفت.

پایان این پرونده اما با باز شدن همه نقاط کور اعمال این شخص همراه نیست. هنوز از ابعاد جنایات حسن رعیت پیش و پس از انتخابات ۱۳۸۸ اطلاعی در دست نیست مثلا از همین اسلحه گرم که در عکس دیده میشود, تا کنون چند بار استفاده کرده و چند بار خشاب عوض کرده. چه تعدادی را کشته و یا زخمی کرده است؟

حسن رعیت مدیر عامل سابق کارخانه دنیای فلز، پارسیان فلز البرز، لوح فشرده پارس و یک تاجر ایرانی است که نمونه بارز یک سرمایه دار است که به هر وسیله قتاله ای توسل می جوید تا از منافع خود دفاع کند. عکس مزبور وی که در حال کشیدن کلت کمری خود برای کشتار ناراضیان در خیابان است, گویای چهره واقعی اوست.حال در رکاب خامنه ای باشد یا یار غار بابک زنجانی میلیارد.

این نکته بتنهایی کافیست که جنبش کارگری نمیتواند بدون سرنگونی این نظام به اهداف غائی خود دست یابد. اگر چه مبارزه برای اهداف مقطعی و صنفی این طبقه در شرایط کنونی ناگزیر است اما پیروزی قطعی آنان در گرو حذف بی چون چرای مناسباتی است که از این افراد با قوای مسلح خود دفاع میکند.

بهروز سورن

۱۶.۹.۲۰۲۱

sooren001@yahoo.de

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate