بچه ها ، شماها متهم نیستید!

حکایت ایرج مصداقی به اینجا رسید که امنییت سوئد از مصداقی داستان ارتباط ایمیلی ایرج خان با حمید نوری یک سال قبل از آمدن نوری به سوئد را پرسید ؟

مصداقی هم جواب داد یادم نیست . آخه نه اینکه من خیلی مهم و خفنم ، از همه جای دنیا با من تماس دارند تا مشکلات جهانی را حل کنم . تو بمیری سرکار یادم نیست . سرکار استوار از نوری پرسید که نوری گفت جی میل اصلا چی هست … ؟

اما برای باورمندانش سخت است قبول کنند که مصداقی از یک جایی و سالها در زمین سیاسی رژیم بازی میکرد . به نظر من بعد از اجرای مشترک تلویزیونی با نماینده ولی فقیه مسعود خدابنده در لندن در تلویزیون اینترنشنال … پیام سیاسی و فهم این ملاقات خیلی ساده بود .

منتها باور همین ساده برای باورمندان مصداقی راحت نبود . اغلب کسانی که مصداقی را از ابتدا یک پروژه نمیدیدند ، نگاه و حرکاتشان از موضع دشمنی هیستریک با مجاهدین بود . یعنی آنقدر دشمنی شدید دارند که حاضرند رسما بازیچه وزارت اطلاعات شوند تا فقط دلشان خنگ شود . خیلی از این باورمندان ساده و غیر سیاسی همین حالا هم قبول نمیکنند . مثل یک آدم مذهبی که اگر یقین هم پیدا کند مذهب دروغ و فریب است ولی حاضر نیست بپذیرد که سالها مذهبی بوده و سالها در مسیری اشتباه قدم میزده … پس به همان حرف غلط آنقدر اصرار میکند تا به رحمت الهی برود .

تلنگر هادی خرسندی به پروژه حمید نوری این دمل چرکین را باز کرد و فاش شدن ایمیلهای مصداقی و حمید نوری توسط امنییت سوئد انگار تیر خلاص این پروژه بود .

وزارت اطلاعات عادت ندارد پروژه های خودش را به راحتی بسوزاند ولی افراد را لازم شود ، به سادگی قربانی میکند . مدتها پیش در سایت رهیافتگان حکومت اسلامی ایران باند مصداقی یک پس گردنی خورد . هدفشان سوزاندن پروژه نبود ، هدفشان این بود که مثلا غیر مستقیم فرمان پروژه جنبش دادخواهی را از دست جریان مصداقی بگیرند و بدهند دست کس دیگری … ولی چون کس دیگری هم نبود و پیدا نشد پس مجبور شدند به همان سیاق ادامه دادند .

جنبش موسوم به دادخواهی که وزارت اطلاعات از طریق مصداقی قصد داشت فرمانش را به دست بگیرد ، اگر پا میگرفت ، نهایتا به همان نتیجه ایی میرسید که در شیلی رسیدند . میدانید برای دیکتاتور شیلی ” پینوشه ” جشن گرفتند و فرش سرخ پهن کردند !

عصبانییت ایرج مصداقی از دست تلنگر هادی خرسندی از یک منظر قابل فهم است . چون بساط و دکه مبارزاتی مصداقی از زیر سوال درآمد و کلا سوخت …

عصبانییت باورمندان ساده و عوام هم از فاش شدن ارتباط ایمیلی مصداقی و حمید نوری ، یک سال قبل از دستگیری توسط امنییت سوئد هم قابل فهم است . چون سخت است قبول کنند سالها برای پروژه وزارت اطلاعات کف زدند و عربده کشان مصداقی را سرلوحه قرار داده بودند .

مشکل سیستم حاکم در ایران با نابودی مجاهدین حل نمیشود . این بازیهای کودکانه ماروپله مصداقی که جای خود دارد . مجاهدین حدود ۲۰ سال است خلع سلاح شده اند و ۱۰ سال است توسط آمریکا به تبعید در آلبانی رفتند … ولی سیستم ولایت فقیه در این ۲۰ سال انگار هارتر شده . همین فردا زلزله ۹۰ ریشتری بیاید و همه مجاهدین نابود شوند باز هم مشکلات استراتژیک نظام دینی ولایت فقیه با جامعه جهانی حل نمشود . آدمکش تر ، آدم رباتر ، فیلترتر ، سرکوبتر ، مخربتر… آمریکا هم صبرش زیاد است و فقط همه چیز را زیر نطر دارد ! نابودی کامل مجاهدین به حاکمان مرتجع و دینی ایران اتوماتیک ظرفییت سازندگی نمیدهد .

ولی من یک مشورت سریعتر و مفتی میدهم برای نابودی کامل مجاهدین … برای نابودی مطلق مجاهدین فقط و زودتر استحاله شوید . سرکوب و دخالت و بمب گذاری ، آدم ربایی ، فیلترینگ و زندانی و موشک و کلیه این امورات توحشی را بگذارید کنار و مدنی شوید . مطمئن باشید مجاهدین مثل شمعی در مقابل نور خورشید خودشان محو میشود و بودنشان ضرورتی ندارد .

یک بار هم یکی پرسیده بود چطور میشود مصداقی در زمین رژیم بازی کند ؟

گفتمش همانطور که مهرداد عارفانی شاعر و مبارز سیاسی سالها برای مجاهدین کار میکرد ولی نهایتا حین بمب گذاری در میتینگ مجاهدین دستگیر شد و حالا در زندان بلژیک است . یکی از تفاوتهای اساسی من با شماها همین است . شماها از ابتدا فقط مصداقی را جدی گرفتید چون در نظر ذهن بیمار یک میله ایی ، چوبی باید باشد جهت طواف … و من همه چیز را جدی گرفتم به جز پروژه وزارت اطلاعات که پرچم دارش مصداقی شده بود …

و اما کسانی که سرشان را مثل کبک کردند زیر برف و خودشان را زدند به بیراهه وحالا مثلا مشغول جشن و شادی برای دادگاه محمد رجوی در نروژ هستند تا حدود یک دهه بازیچه شدن توسط وزارت اطلاعات یا این “شکر خوری” را به روی خودشان نیاورند…درحین جشن و شادی خواهش میکنم فقط کمی از لایه خاکستری مغرتان استفاده کنید تا ببینیم که چی شد با کلی سابقه و دراین پیرانه سری سالها بازیچه دست وزارت اطلاعات با پرچم داری مصداقی شدید ؟

بچه ها شماها متهم نیستید ! اسکولید .

۰۱.۰۸.۲۰۱

اسماعیل هوشیار

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate